Brelett-dama er tilbake med en ny vri!
Den kjente og kjære Brelett-dama er tilbake på sykkelen, men denne gangen med en moderne og emosjonell vri. Brelett lanserer et nytt pakningsdesign som fokuserer på den gode følelsen av å velge Brelett.
Aktuelt byrå
Panorama Design
Modernisering for en ny generasjon
Det nye visuelle universet er en del av en større strategi for å modernisere Brelett-merkevaren og gjøre den mer relevant for dagens forbrukere. Revitaliseringen er utført av Panorama Design.
Fokus på følelser
– Brelett-dama og Brelett-sangen er sterke merkemarkører som vi ønsket å bruke mer aktivt, sier Ole Rise, Kategorisjef hos Fjordland.
– Vi ønsker å rette søkelyset mot den gode følelsen man får av å velge Brelett, i stedet for å fokusere utelukkende på ingredienser og funksjonalitet.
Samtidig bevarer vi essensen.
– Helhetsinntrykket er beholdt, fortsetter Rise. – Brelett er den samme gode margarinen, men med en mer moderne og emosjonell appell.
En mer fremtredende Brelett-dame
– Brelett-dama spiller en mer sentral rolle i det nye designet, sier kreativ leder Nichlas Tangen i Panorama Design. – Hun er mer fremtredende på emballasje og i kommunikasjon, og nynner Brelett-sangen som mange av oss kjenner og som underbygger den gode følelsen av å velge Brelett.
Gjenkjennelig og personlig
– Det var viktig for oss å bevare det sterke fjernsignalet som Brelett representerer med den røde boksen, sier Tangen. – Det nye designet gjør at Brelett fortsetter å være lett gjenkjennelig i hylla som den store røde blokken.
En ny payoff og en ny font
Den nye payoffen, «Lett å like, lett å smøre», underbygger den nye retningen for merkevaren. En ny, mer personlig og leken typografi er også valgt for å gjenspeile denne retningen.
– Vi ser frem til å se hvordan den nye Brelett-identiteten blir mottatt av forbrukerne, avslutter Rise.
Involverte byråer
Andre involverte
Arild Sæther
Illustratør
Ole Rise
Kategorisjef i Fjordland
Irene Wegner Adolfsen
Leder kategori- og kundeutvikling i Fjordland