Brelett-dama er tilbake med en ny vri!

Den kjente og kjære Brelett-dama er tilbake på sykkelen, men denne gangen med en moderne og emosjonell vri. Brelett lanserer et nytt pakningsdesign som fokuserer på den gode følelsen av å velge Brelett.

Brelett KF 01 Header

Modernisering for en ny generasjon

Det nye visuelle universet er en del av en større strategi for å modernisere Brelett-merkevaren og gjøre den mer relevant for dagens forbrukere. Revitaliseringen er utført av Panorama Design.

Fokus på følelser

– Brelett-dama og Brelett-sangen er sterke merkemarkører som vi ønsket å bruke mer aktivt, sier Ole Rise, Kategorisjef hos Fjordland.

– Vi ønsker å rette søkelyset mot den gode følelsen man får av å velge Brelett, i stedet for å fokusere utelukkende på ingredienser og funksjonalitet.

Samtidig bevarer vi essensen.

– Helhetsinntrykket er beholdt, fortsetter Rise. – Brelett er den samme gode margarinen, men med en mer moderne og emosjonell appell.

En mer fremtredende Brelett-dame

– Brelett-dama spiller en mer sentral rolle i det nye designet, sier kreativ leder Nichlas Tangen i Panorama Design. – Hun er mer fremtredende på emballasje og i kommunikasjon, og nynner Brelett-sangen som mange av oss kjenner og som underbygger den gode følelsen av å velge Brelett.

Gjenkjennelig og personlig

– Det var viktig for oss å bevare det sterke fjernsignalet som Brelett representerer med den røde boksen, sier Tangen. – Det nye designet gjør at Brelett fortsetter å være lett gjenkjennelig i hylla som den store røde blokken.

Brelett KF 04 3 Brand Story Volum

En ny payoff og en ny font

Den nye payoffen, «Lett å like, lett å smøre», underbygger den nye retningen for merkevaren. En ny, mer personlig og leken typografi er også valgt for å gjenspeile denne retningen.

– Vi ser frem til å se hvordan den nye Brelett-identiteten blir mottatt av forbrukerne, avslutter Rise.

Andre involverte

A

Arild Sæther

Illustratør

O

Ole Rise

Kategorisjef i Fjordland

I

Irene Wegner Adolfsen

Leder kategori- og kundeutvikling i Fjordland