Creativity First i ny drakt
Kreativt Forums årlige konferanse om det som foregår i den kreative sandkassa har fått nytt design, signert TRY Design.
Aktuelt byrå
TRY Design
Creativity First har til nå hatt den samme design-signaturen siden konferansen først oppsto i 2017. Nå har Sindre Annweiler, grafisk designer i TRY Design, utviklet en ny visuell profil.
– Creativity First identiteten hadde fra før få gjenkjennelige merkevare elementer, og vi var så heldige å få carte blanche når det kom til å velge hva vi ønsket å videreføre. En av styrkene til den gamle identiteten var at den tok eierskap til en rosafarge som er litt utypisk for kategorien, vi beholdt derfor rosa og startet ellers fra scratch, forteller Annweiler.
– Det var behov for et fleksibelt element og symbol som kunne romme mye ulikt innhold – alt fra fysiske uttak på konferansen til digitale bannere og vignetter, fortsetter Annweiler.
– Valget landet derfor på et formspråk som illuderer til byggeklosser og lego, som ofte er et av folks første møter med kreativitet – fikk sneket inn en liten referanse til konferanse navnet også. Byggekloss-konseptet i seg selv er det mange som har utforsket opp gjennom årene, så utfordringen ble å løse det lekent og fleksibelt nok til at det føltes litt friskt ut, noe vi er fornøyd med med tanke på den lille rammen vi jobbet med, avslutter Sindre Annweiler.
Tilbake med et smell
Pandemien og ettervirkningene av den satte en betydelig demper på konferanser som Creativity First, men i år er den tilbake for fullt. «Kreativ intelligens» er årets tema, og det er det menneskelige aspektet i prosessen som løftes frem, ikke minst via de skarpe folkene som deltar på årets konferanse:
Ida Håvik, som er leder for marked og kommunikasjon i BankID kommer for å fortelle historien om «Glupsk Nonne», filmen som vant gull i «Håndverk» og «Kortfilm» under årets Gullblyanten.
Morgensterns kreative leder Anders Muurman Holm tar med seg suksess-podkasten «Westerdals for voksne» og gjør en live-utgave med gjester – satiriker og manusforfatter Randi Liodden og bransjeveteran og PR-guru Ole Christian Apeland.
Contagious’ duracellkanin Katrina Dodd kommer for å inspirere med et nytt knippe av de skarpeste kampanjene fra alle verdenshjørner, et bredt spekter av kategorier, markeder og kreative utfordringer, alle omtalt i Contagious IQ.
ANTI-strateg Tom Engli Storsveen kommer for å oppfordre merkevarer til å gi seg selv et urettferdig forsprang ved å ta kampen på merkevarenivå og komme seg ut av midten – for den er ikke trygg, den er lava!
Amund Bråthen skal fortelle om Kantars imponerende rapport «Blueprint for Brand Growth», et innsiktsbasert rammeverk for markedsførere som ønsker å utvikle sterke og lønnsomme merkevarer. Vi kan allerede avsløre én ting: kreativitet spiller en sentral rolle.
Google er en selvsagt deltaker på en konferanse med kreativ intelligens som rød tråd, og selskapets Daniel Andersen, som har fulgt utviklingen av KI-teknologi tett i over ti år, kommer for å fortelle om hva som skiller de som lykkes fra røkla.
Sist men ikke minst: Torstein Drogseth, Head of advertising i ANTI, er konferansier, selve limet i årets arrangement!
Creativity First foregår 18. september på Vulkan Arena. Les mer og kjøp billetter her.