Dyrt å skippe DN i ny kampanje fra Anorak

Trolig Norges dyreste avis – å ikke abonnere på. Dét er satsplanken i det nye konseptet for Dagens Næringsliv, utviklet av Anorak.

DN Konsernsjefen v1 Touchx

– Vi følte oss umiddelbart veldig hjemme med den linja. Den er offensiv med en smart vri og har en tydelig edge som kler merkevaren vår godt. Dessuten fungerer den både profilerende og selgende, sier Head of New Costumer Growth i DN og NHST, Ingeborg Sellæg, og utdyper:

– De nye uttakene bygger videre på plattformen «Det som teller». Fjorårets kampanje pirket borti finfluencer-trenden og oppfordret til å investere i DN før man invester i aksjer. Nå leker vi med hvordan det å være dårlig opplest på det som teller ikke bare kan bli dyrt økonomisk, men også sosialt og karrieremessig.

Ai, ai, ai

Kampanjen skal gjennom sommeren ut som utendørs, filmer i digitale kanaler og som audio på radio og podcaster. De første to filmene er akkurat på lufta og flere er på vei. Kreatørteamet i Anorak, Stein Simonsen og Anna Berg Gjendem, forteller:

– Det er både noe gøy, vondt og relaterbart med akkurat det sekundet noen blir avslørt i å ikke vite noe man vet man burde ha visst. Den typen øyeblikk er derfor den ene av to komponenter i dramatiseringene. Den andre er Jim Diamonds 80-klassiker «Should Have Known Better», som vi tenkte også passet til å kommentere situasjonene med «ai ai ai», sier kreatørene.

Filmene er produsert in-house av Anorak, med Martin Iversen som regissør og Colleen Christiansen som produsent. Anorak-teamet for øvrig har bestått av Kaja Gilje Sekse som planner, Catrine Kooyman og Louise Marie Pedersen på design, prosjektleder Tuva Dyrnes og kundeansvarlig rådgiver Rune Roalsvig.

Radioreklamen er produsert av Sagveien Resort:

Etherum

Dn1_etherum_dnreth1701r2.mp3
Last ned

Gråmarkedet

Dn2_graamarkedet_dnrgrm1701r2.mp3
Last ned

EBITDA

Dn3_ebitda_dnrebt1701r2.mp3
Last ned

Spotmarkedet

Dn4_spotmarkedet_dnrspm2001r2.mp3
Last ned