En moderne film om gamledager

Dinamo har laget film om hva som skjedde da norske arbeidere gikk i tog for en forsikring.

Dinamo har laget nytt kommunikasjonskonsept for LOfavør: Fint for deg. Bra for mange. Konseptet knytter LOfavør tettere til LO, og til verdier som felleskap og trygghet. LOfavør skal ikke bare være bra for deg, men også være fint for flere. Noe de er svært stolte av, og som er til glede for mange, er innboforsikringen deres.

Forsikringen er stor del av LOfavør sin identitet og er viktig for både intern stolthet og rekruttering av nye medlemmer. I tillegg har forsikringen en ganske dramatisk historie – til en forsikring å være. Den historien ville Dinamo fortelle i første kampanje under nytt konsept.

– Vi ønsket å fortelle historien med et blikk fra vår tid, og da visste vi med en gang at vi ville jobbe med Henrik Zwart fra Sheriff, sier det kreative teamet Kari Sørby og Hannah Hjeltnes.

Sammen laget Dinamo og Zwart en film som kobler datid og nåtid sammen. Historisk materiale fra LO sine egne arkiver ble kombinert med regi og klippestil fra i dag. Filmen ble brukt i sosiale medier og på kino. I tillegg ble det laget annonse, bannere og kortversjoner av filmen til sosiale medier.