Episk norgestur for å slippe frakt i FINNs nye kampanje

FINNs nyeste reklamefilm skal få flere til å handle brukt, men uten å måtte reise land og strand for å hente varene.

Fiks Ferdig Still 2

Da «Fiks ferdig» ble lansert i fjor ble det en umiddelbar suksess. Å kunne handle brukt uten å måtte koordinere det praktiske i endeløse meldingstråder appellerte til nordmenn. Likevel har mange fortsatt en mental barriere mot å betale for frakt. Nettopp dette ble utgangspunktet for høstens kampanje.

– Det er flott at folk er prisbevisste, men vi ønsker å tydeliggjøre at det jo koster litt å hente også, sier Hanne Lill Johnsen, markedsdirektør i FINN. – Å betale noen kroner for frakt er kanskje ikke så ille, hvis man setter det opp mot å bruke en ettermiddag på å kjøre land og strand rundt.

– Høst og skolestart er en gyllen anledning til å minne om å handle brukt, ikke minst er klær og klespakker til barn en populær kategori. Med Fiks ferdig handler du brukt med samme smidighet som i en nettbutikk. Ikke bare slipper du å hente selv, men betalingen er også trygg, sier Katrine Øinæs Myrseth, markedssjef i FINN.

Det er Morgenstern selv som har produsert filmene. Erlend Westnes har regi, mens det kreative teamet Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø står for ideen.

– «Far Sveio» har blitt en kjær FINN-karakter det siste året, og denne gangen når hans stahet nye høyder. For å unngå fraktkostnader begir han seg ut på en episk reise fra vest til øst. Vi så tidlig for oss Arvid fra Sveio halse over Hardangervidda mens han bannet for seg selv. Og omtrent sånn ble det også, sier Holm og Prestø.

Kampanjen gikk live mandag 21. august.

Andre involverte

H

Hanne Lill Johnsen

Markedsdirektør FINN

K

Katrine Øinæs Myrseth

Markedssjef FINN

J

Johan Fredrik Bødtker

Fotograf