Fersk overgang: Ice henter fra skolebenken

Markedsavdelingen i Ice har endelig fått inn en sårt trengt intern – en ekte GenZ’er.

Ice henter fra skolebenken

I godt over ett år har markedsavdelingen i ice bevist at de, til tross for å kunne alt om mye data til lav pris, ikke kan så mye om de unge. Hverken hva gjelder trender, bærekraft og klær, eller språk og tradisjoner, samt musikk.

Derfor har de endelig fått inn en sårt trengt intern – en ekte GenZ’er. Så da skal alt være på plass for å omsider treffe de unge, på de unges premisser og deres native platforms!

Vanskelig å dy seg

– Ice kan ikke så mye om de unge, men alt om mye data til lav pris, har levert langt over forventning. Vi har en sterk avsender-ID helt uten logoplakat, budskapsforståelsen er god, og konseptet treffer bredt – selv om det egentlig er ment for generasjon Z. Internen Simon gjør det mulig å knytte oss enda tettere til målgruppen og skaper samtidig rom for fornyelse og mer humor. Da er det klart det blir vanskelig å dy seg med å lage en produksjon til, sier Camilla Nygaard, Lead Advertising & Production i ice.

– Dette har vært et utrolig morsomt konsept å jobbe på, som vi kommer til å savne. Handle with care Anders og Sebastian, sier Nord DDB-teamet bak filmene med en streng, men rettferdig mine.

Filmene er produsert av FUS! (bombe!) med Morten Borgestad på regi (enda en bombe!!) og Halvor Lid som produsent (Booombe!)

Andre involverte

C

Camilla Nygaard

Ansvarlig hos kunde

E

Elise Angelsen

Ansvarlig hos kunde