Festivalstemning i designprofil for Green Camp

Awake har utviklet profil og kommunikasjon for den splitter nye bærekraftskonferansen Green Camp.

1 Green Camp designprofil Awake
2 Green Camp designprofil Awake2
3 Green Camp designprofil Awake3
4 Green Camp designprofil Awake4

– Vi hadde et ønske om å lage en fargerik profil som oser av positivitet og samhold. Det var viktig for oss å skape noe som oppleves innbydende å bli med på, som stemningen du får på en festival, sier kreativ leder Marte Alstad Hansen.

Green Camp

Green Camp ble initiert av Tanja Schøien, daglig leder i kommunikasjonsselskapet Nr. 17. Temaet for konferansen er markedsføring og kommunikasjon av bærekraft og arrangeres på Klingenberg kino i Oslo 28. april.

Nr. 17 er opptatt av samarbeid og ville gjerne skape en arena for ulike aktører for å diskutere og dele kunnskap og innsikt om bærekraft og kommunikasjon.

– Med Green Camp ønsker vi å sette fokus på hvordan kommunikasjon kan spille en viktig rolle for å få til de endringene som må til, både internt i egne selskaper, men også eksternt, sier Tanja Schøien. – Nå har vi satt sammen et fullspekket program til Green Camp, med Jenny Skavlan som konferansier, hele 17 kunnskapsrike foredragsholdere og to workshops på tre ulike scener på Klingenberg! Billettene har flydd unna og det er bare dager igjen til konferansen går av stabelen, så vi gleder oss veldig, sier en stolt Tanja Schøien.

5 Green Camp designprofil Awake5
6 Green Camp designprofil Awake6
7 Green Camp designprofil Awake7
8 Green Camp designprofil Awake8

Samhold gir bærekraft

Det kreves mange mennesker for å skape drivkraft i bærekraftsarbeidet. Mange ulike brikker som til sammen skaper et momentum fremover. Det er noe av inspirasjonen til logoen, den består av mange ulike brikker som også brukes som mønster i profilen. Logoen er også tenkt til å kunne brukes som en fysisk form, med brikker som kan settes inn. Litt som et sorteringsleketøy til barn.

Animasjon Green Camp.

Animasjonen er gjort av Saurus og tanken bak var å vise forskjellige sammensetninger av brikkene med hjelp av farger, størrelser, måter å bevege seg på og kommunisere sammen.

– Det har vært utrolig gøy å få lov til å bygge opp en helt ny konferanse fra bunn av sammen med teamet. Og at vi har fått tillit til å kunne være lekne og kreative i prosessen, avslutter Marte Alstad Hansen, kreativ leder i Awake.

Involverte byråer

Awake Logo gul
Awake AS
C

Camilla Elise Berg

Daglig leder

Attme Nettside
E

Espen Knudsen

Utvikler og kommunikasjonsrådgiver

Nr. 17 Kunde
T

Tanja Schøien

Daglig leder

B

Berit Hushagen

Prosjektleder