Norges beste sjokolademelk løfter frem Norges beste utøvere

Q Fersk Sjokolademelk har i 13 år blitt markedsført som Norges beste sjokolademelk basert på jevnlige forbrukertester. Ja, man kan altså si at de er Norges beste på sjokolademelk.

Timber

Og der Q-Meieriene er best på sjokolademelk, er det andre som er best i sin greie. Dette har Q-Meieriene valgt å løfte frem i sitt kommunikasjonskonsept, som ble utviklet i samarbeide med McCann Oslo (nå Minnesota Agency) i 2021.

– Det å skryte uhemmet av seg selv faller sjelden i god jord. Derfor valgte vi å skryte av noen andre som også er Norges beste, som vi kunne bytte litt skryt med, sier Stian Birkelid, kreatør i Minnesota Agency

I år har de valgt å videreføre konseptet med NM-vinnerne Vebjørn Ønsteby i timbersports, Mathias Fink i radiostyrt motorsport og Maria Frogner i juniorsurfing – Norges beste i det som antagelig ikke er de mest kjente idrettene vi har.

Har tatt markedsandeler

– Kampanjen i 2021 var med på å løfte oss fra en markedsandel 16,8 på opp til 23,3, i konkurranse med aktører som har større både markedsbudsjetter og distribusjon enn oss. Derfor ønsket vi å bruke det vi lærte da og utvikle en ny runde med Norges beste utøvere for Norges beste sjokolademelk, sier brand manager i Q-Meieriene, Thea Bolstad.

– Q-Meieriene er en utfordrer i et marked i sterk konkurranse, og er fortsatt en underdog i forhold til sine konkurrenter. Likevel lager de Norges beste sjokolademelk – og tar markedsandeler. Historien om Q-Meieriene og Q Fersk Sjokolademelk har mange paralleller med historiene til Norges beste utøvere i de mindre idrettene. Med lidenskap for det du driver med kan du bli best, selv om du ikke er størst, sier rådgiver i Minnesota Agency, Marianne Hauknes.

Filmene er utviklet og produsert med Minnesota Agency og produksjonsselskapet Ellevill Produksjon.

Timbersports
Surfing
RC
Timbersports - kort
Surfing - kort
RC - kort

Involverte byråer

Ellevill Produksjon Filmproduksjon
F

Fredrik Hinsch

Foto / klipp

S

Sebastian Bergsnov

Produsent

Andre involverte

P

Pål Rasmussen

Brand Manager Q-Meieriene

T

Thea Bolstad

Brand Manager Q-Meieriene