Fribi
VIKTIG: Det er appen og tjenesten i seg selv som er bidraget, ikke nettstedet
Aktuelt byrå
Jimmy Royal
VIKTIG: Det er appen og tjenesten i seg selv som er bidraget, ikke nettstedet. Nettsidereferansen er kun ment som veileder inn til AppStore og som utvidet beskrivelse for jurymedlemmer uten iphone.
Jimmy Royal ønsket å tydeliggjøre seg som leverandør av mer enn digital reklame samtidig som de også ønsket å bevise at tjenestene de leverte var så gode at de kunne leve sitt eget liv. De ønsket å nå nye beslutningstakere og de ønsket økt oppmerksomhet rundt hvilken effekt gode digitale tjenester kan gi et selskap. Løsningen er Fribi, en byttemarkeds-app som raskt ble app of the week i AppStore, som er lastet ned i 19 land og som har fått stor oppmerksomhet i norske medier. Tjenesten støttes i dag av Innovasjon Norge som i sin globale marketscan ikke fant noen liknende tjenester på markedet.
«Reklamekampanjen» ble etter kort tid et eget AS med egne inntekter. Fribi lever nå sitt eget liv utenfor Jimmy Royal støttet av selskapet selv, men også eksterne investorer som Innovasjon Norge. Fribi reiser i mars til San Fransisco for å vise seg frem for det amerikanske investormiljøet og måle muskler med start-ups der borte.
Gjennom Sosiale medier, blogger, AppStore og PR på nett og papir har Fribi vært døråpner for Jimmy Royal og gitt selskapet et tydeligere navn i markedet de operer i samtidig som tjenesten har definert en hittil ukjent bransje i Norge: Digital produkt- og tjenesteutvikling
Involverte byråer
Jimmy Royal
Utmerkelser
-
Gullblyanten 2011 Bedriftstjenester