Gli ut av julestria, og inn i julestemningen

I den nye julefilmen fra POWER tas du med ut av julestresset.

Powerjul

– «Reklamer med enklere idéer og mer tilgjengelige scenarier, scorer høyere på kjøpsintensjon og merkevarebygging enn episke, blockbustere som presenterer en fantasi-versjon av jula», sier en artikkel fra WARC, sier Arnt Heggli (kreatør).

– Så vi tok den innsikten og løp med den, sier Caroline Macri (også kreatør).

I den nye julefilmen fra POWER tas du med ut av julestresset, og inn i den salige, jazzy, digge verdenen som oppstår i det du har løst alt gavestyret. Rett og slett følelsen du får av å ha handlet gaver til lave priser hos POWER.

– Vi ønsket å lage noe som var det motsatte av mas om løp og kjøp i jula, sier noen på kontoret som var involvert (kreatørene).

Filmen er produsert av One Big Happy Family med produsent Mone Mikkelsen og regissør Alexander Halvorsen.

– Jeg kjente godt til Power sitt grenseløse univers, så jeg visste at det ikke var snakk om en vanlig julefilm, selv før jeg leste briefen. At vi skulle ta i bruk musikkvideo-kunster fra 90-tallet kom likevel som en veldig morsom overraskelse, sier regissør Alexander Halvorsen.

Nordisk markedssjef i POWER, Johannes Ittelin-Brynildsen, gir sitt Kreativt Forum-sitat over mail:

«Det sies jo at når man er lei sin egen reklame, så tar det flere år før kundene er det. Det svinger jo godt av denne, så derfor skal du ikke se bort fra at vi ruller julereklamen helt til påske. Gjenbruk og lave kostnader for oss, gir jo low-low-low prices ut til kundene.»

– Det va vel et greit sitat? Sitatet bygger jo på low prices-konseptet våres? Viktig å være tydelig! Ka dokker trur?

Se filmen her.

Schjærven og Power fortsetter å jobbe med lyd som et viktig merkevareelement, og låta er skreddersydd for prosjektet og laget med POWER sin lydlogo som element i musikken laget av produsent Hilton Hozier.

«Musikken er spesialdesignet for å få folk til å groove seg litt mer gjennom julestria, senke pulsen i stressende situasjoner og fremprovosere funky dance moves fremfor krangel om julepapir ved gavepapirbordet, og vi tror den kommer til å gjøre akkurat det». – Noe sånt? sier musikkprodusent Hilton Hozier

– Jeg burde sikkert si noe i denne pressemeldingen, ikke kødd med tittelen min igjen Arnt, sier Knut Røse, ingen tittel annet enn Tittel-Knut.

Ikke kødd med sitatet ditt, Knut.

Involverte byråer

Obhf profileimage black
One Big Happy Family Filmproduksjon
A

Alexander Halvorsen

Regissør

M

Mone Mikkelsen

Produsent

H

Hilton Hozier

Musikk

Andre involverte

J

Johannes Ittelin-Brynildsen

Nordisk markedssjef i Power