Gudbrandsdal Energi snakker med utestemme i ny kampanje

Gudbrandsdal Energi ruller i disse dager ut sin nyeste reklamekampanje. Bak filmene står digitalbyrået s360 (tidligere Sempro), i samarbeid med Tangrystan.

2021 01 GE 05 1200x628

I filmene, som er regissert av Trond Fausa Aurvåg, møter vi en gammel kjenning, den ekstremt entusiastiske motivatoren Thorvald Johannesen.

I kampanjen fra 2018 brukte han voldsomme metoder for å finne de riktige rekruttene til GEs prisvinnende kundeservice.

I den nye kampanjen har Thorvald fått ansvar for å kutte kostnadene innad i bedriften for å kunne gi best mulig strømpriser til GE sine kunder. Også denne gangen er ekstreme metoder tatt i bruk.

Kreatør Pål Henrik Roska i s360 står bak idéen, og setter pris på å få lov til å jobbe med en kunde som er villig til å slå litt på stortromma.

– GE var var tidlig med på at når vi først går for denne retningen har vi alt å vinne på å trykke på gasspedalen. Første runde av “bootcamp-universet” ga svært gode resultater og fikk mange fine tilbakemeldinger, og vi har stor tro på at denne runden skal være med på å løfte GE ytterligere, sier Roska.

Energiselskapet er ikke redde for å tenke utenfor boksen.

– Da s360 presenterte en oppfølger til GE Bootcamp så vi umiddelbart muligheter for et langvarig, digitalt løp som kunne hjelpe oss å øke uhjulpen kjennskap i befolkningen, sier Thomas Gundersen, ansvarlig digitale flater og markedsføring i Gudbrandsdal Energi.

– Det går mye reklame der ute som ikke får brukeren til å stoppe opp. Vi har hele veien hatt som ambisjon om å lage noe som skiller seg ut i mengden, og det tror jeg vi har klart.

Nå skal det blir billig her!
Moro med strøm!
Positiv ledelse

Kampanjen består av én hovedfilm og flere små scener, totalt seks filmer som vil kjøres suksessivt gjennom hele året. Reklamekampanjen vil kun kjøres digitalt.

– Vi kjører en ren digitalkampanje med disse filmene, sier kunderådgiver Kjetil Sinding i s360.

– Selv om andre kanaler i sum kan være noe rimeligere, gir det oss langt dårligere treffsikkerhet, og det merkes på resultatene. Den forrige reklamekampanjen vi kjørte økte uhjulpen kjennskap med 19% og den totale kjennskapen med 20 %. Så da GE ønsket å satse igjen, var vi ikke i tvil om at vi ville bygge videre på denne suksessoppskriften, avslutter han.

Involverte byråer

s360
L

Linda Lorentzen

Prosjektleder

L

Line Kleppe Sørensen

Strategisk rådgiver

K

Kjetil Sinding

Strategisk rådgiver

P

Pajtim Kqiku

Senior Performance Spesialist