Høstens store dugnadsthriller

I år ble det laget en personifisert film som ble sendt ut til alle som meldte seg som bøssebærer for TV-aksjonen. Se Tiril redde TV-aksjonen i en stjernespekket trailer for Norges neste katastrofefilm.

Tv aksjonen

– I år fikk hver eneste bøssebærer spille hovedrollen sammen med noen av Norges aller beste skuespillere. Dette var vår måte å gi en personlig takk til alle som meldte seg til å gå med bøsse. Vi håper jo selvfølgelig også at den motiverte enda flere til å gå årets viktigste søndagstur den 24. oktober, sier Guri Berndtsson Sanders, markedsleder for TV-aksjonen.

Årets TV-aksjon gikk til Plans arbeid mot barneekteskap og har fått navnet «Barn, ikke brud». Sammen med Seen og Kringle Film har TV-aksjonen laget en personifisert film som ble sendt ut til alle som meldte seg som bøssebærer for årets TV-Aksjon. Filmen, som er regissert av Even Husby og Elias Solberg, har tatt i bruk den datadrevne videoteknologien til SEEN.

– Når du registrerte deg som bøssebærer på blimed.no ble det generert en helt egen versjon av filmen med navnet ditt på en av tekstplakatene på slutten av traileren. Ane Dahl Torp kom også med en personlig takk i sluttscenen med Herman Flesvig. For å få til dette leste Ane Dahl Torp opp 1001 navn, sier Martin Nerstad, CEO i SEEN.

Kristoffer Hivju spiller en meget engasjert materialforvalter på et nedstøvet lager for TV-aksjonsbøssene. Han forteller at han gladelig bidrar til årets TV-aksjon.

– Det var en stor glede å være med i denne filmen. Spesielt fordi den er adressert personlig til hver enkelt som melder seg som bøssebærer - gjennom heftig nyskapende teknologi! «Barn, ikke brud» er en ekstremt viktig sak og jeg håper årets aksjon kan bidra til å få en slutt på det!

Se filmen her.

– Et drømmeprosjekt!

De to regissørene håper alle bøssebærere nå er litt ekstra stolte over å bidra til årets TV-aksjon.

– Dette var et drømmeprosjekt! TV-aksjonens appell gjør at man får muligheten til å jobbe med noen av de flinkeste skuespillerne i landet. Det er en spesiell måte å lage film på, men resultatet er dødskult. Det er jo veldig stas å bli hovedpersonen i en film med så dyktige skuespillere. Når man blir heiet frem av en brølende Kristoffer Hivju i kjeledress, føler man nok litt ekstra stolthet for at man er på «bøsse-laget», ser Elias Solberg og Even Husby.

De understreker også at selv om filmen har mye ironi, har de også tatt prosjektet veldig på alvor.

– Uten bøssebærerne er det faktisk katastrofe for veldig mange barn. Derfor håper vi at denne filmen har hjulpet med å mobilisere flere mennesker ut i gatene den 24. oktober!

TV-aksjonen satte i år ny rekord innsamlede penger. Det var NORD DDB som lagde årets reklamekampanje.

Involverte byråer

Kringle Film
E

Even Husby Grødahl 

Regissør

P

Petter Brenni Gulbrandsen

Fotograf

T

Thomas Daviknes Hansen & Rune Hopen

Musikk

Seenio logo
Seen
D

Daniel Øverland

Teknisk rådgiver

Ø

Øyvind Kvamme-Vik

Prosjektleder

P

Pernille Grut Sørlie

Casting

D

Dennis Wall

Customer Success Manager

Tilt Drone

Nr14 logo black fatter smaller

NR14 Lydmix

Andre involverte

J

Joachim Foss Rønning

Manus

V

Vibecke Østby

Leder for TV-aksjonen

A

Andreas Mjelva

Innsamlingsrådgiver/teknisk ansvarlig TV-aksjonen