Identitet for et industrieventyr i Elverum
I 2015 besluttet Takeda at hjørnesteinsbedriften på Elverum skulle legges ned og all produksjon flyttes til andre deler av Europa. Siden da har de ansatte lagt ned flere tusen timers frivillig arbeid for å sikre anlegget, arbeidsplassene og kompetansen for å gjøre legemiddelprodusenten Curida til en realitet.
Aktuelt byrå
Emdash Oslo
Design som grobunn
I dag er det syv år siden fabrikken til Curida åpnet igjen i skogkanten i Elverum. Selskapet har siden da opplevd betydelig vekst i både omsetning og sysselsetting. Med ny strategi og klare målsettinger om å øke selskapets internasjonale konkurransekraft, har Curida sammen med Emdash og First House utviklet ny designstrategi, visuell identitet og nettside.
– Identiteten og nettsiden har fått et tidløst og tilgjengelig uttrykk som fremhever noen av de mest sentrale egenskapene til Curida og forteller om en legemiddelprodusent som opererer i stabile, rene og naturlige omgivelser, sier Jarle Wathne Johansen, designer i Emdash.
– Arbeidet er en viktig del av grobunnen for selskapets videre vekst og utvikling både i Norge og i det internasjonale markedet. Å kunne arbeide med et selskap med et viktig oppdrag og solide verdier i bunn har vært en glede for oss, sier Martine Ludvigsen, designer i Emdash.
– First House og Emdash har hjulpet oss med et visuelt uttrykk som støtter opp under målene våre. Vi ønsker å være en ambisiøs internasjonal aktør og fortsette å skape spennende arbeidsplasser i Norge. Identiteten kommuniserer også varmen og den menneskelige siden ved å kunne bidra til trygg tilgang til produkter som gjør folks liv bedre, avslutter Hanne Lund, Business Development Director i Curida.
Involverte byråer
Nuria B. Gørrissen
Partner og seniorrådgiver
Bjørg Leinum Seim
Partner og seniorrådgiver
Andre involverte
Leif Rune Skymoen
Chief Executive Officer Curida
Hanne Lund
Business Development Director Curida
Ørjan L. Apeland
Director, Ås produksjonslab, Curida