KIND har utviklet merkevarene til det tyske luksus-yacht selskapet Tyde og det bærekraftige BMW-flaggskipet The Icon

KIND har utviklet merkevarene til det tyske luksus-yacht selskapet Tyde, og det bærekraftige BMW-flaggskipet «The Icon».

P90505612 high Res Enhanced SR 1 EDIT copy
P90505614 high Res Enhanced SR 1
P90505623 high Res Enhanced SR 1
Rectangle 77
Tyde Brand Identity visualguidelines 4
P90505611 high Res
P90505609 high Res Enhanced SR 1 copy 2
Mask1
Mask3
Mask2

Det norske brandingbyrået KIND har utviklet merkevarene for det tyske luksus-yacht selskapet Tyde og BMW sitt nye flaggskip innen progressiv maritim luksus, The Icon. Etter over seks måneder med samarbeid mellom KIND, Tyde og BMW, ble begge merkevarene spektakulært lansert under den 76. Cannes Film Festival.

Den høyt profilerende avdukingen av merkevarene ble vitnet av BMW og Tyde, som presenterte «The Icon», et nytt symbol for bærekraftig mobilitet på vannet. The Icon er det første batteridrevne maritime kjøretøyet av sitt slag, som kombinerer utslippsfri mobilitet med luksuriøs design.

Inspirert av naturen

Tydes identitet er inspirert av tidevannets endeløse syklus. På samme måte som tidevannets bevegelser er en av verdens mest fundamentale prosesser, utnytter Tyde de grunnleggende kreftene innen hydrofoilteknologi.

Et ikon er født

Yachten, The Icon, er designet av BMW Designworks, og er et banebrytende fartøy med batteridrevet fremdrift. Konseptet er resultatet av intens kunnskapsoverføring som involverte eksperter fra ulike områder av mobilitet, under BMW sin ledelse, med utvikling og gjennomføring av konseptet i hendene til båtbyggeren Tyde.

The Icon imponerer ikke bare med sitt unike hydrofoil-design og sin luksuriøse merkevare, den tilbyr også en helt ny standard innen maritim mobilitet, med maksimal komfort i en eksklusiv atmosfære og betydelig redusert miljøpåvirkning.

Lansering under filmfestivalen i Cannes.

Neste generasjons kontroll og navigasjonssystem

Hele overbygningen er bygget i glass og interiøret har 360° roterende seter som gir en svært brukersentrert opplevelse. Styrings- og navigasjonskonsollen er en 32´og 6K touchskjerm og er bygget rundt BMWs eget iDrive OS som brukes i alle nyeste BMW Premium modeller.

I tillegg har yatchen et fult integrert Dolby Atmos-lydsystem. «The Icons» onboard soundscape er komponert av den prisbelønte filmmusikkomponisten Hans Zimmer.

Cannes main
Cannes preview
EK 9167 edit
T3 A1945
T3 A2139
T3 A2231
T3 A2242
T3 A2262
T3 A2311
Theicon cannes21

En ny klasse innen bærekraftig luksus

Prosjektpartnerne brøt med etablerte utviklings- og designkonvensjoner fra begynnelsen av. Tyde og BMW designet ikke bare en båt, men en opphøyd opplevelse på vannet. En opplevelse KIND har elevert gjennom emosjonelle uttak i merkevarebyggingen.

Dr. Christoph Ballin, medgrunnlegger og administrerende direktør i Tyde, kommenterer samarbeidet med KIND:

– Sammen med KIND har vi skapt et unikt narrativ og en sterk merkevare som fanger essensen av Tyde og BMW og setter en ny standard innen maritim bærekraftig luksus.

Tom Emil Olsen, byråleder i KIND, reflekterer over reisen etter den vellykkede lanseringen i Cannes:

– Å få muligheten til å utviklet merkevarene til det tyske luksus-yacht selskapet, Tyde, og BMW sitt bærekraftige flaggskip, The Icon er en enorm ære for oss. Tyde og BMW sitt felles mål gjennom samarbeidet er å bidra til å redusere karbonutslippene innen premium mobilitetssegmentet til sjøs. Dette er en utfordring vi er utrolig glade for å være en del av.

Involverte byråer