Kubik Eiendom – Original er standard

En fotballspiller og musiker koblet med en filmskaper setter en ny standard i eiendomsbransjen. Da bransjeutfordreren skulle bygge ny merkevareplattform, valgte de Blake and friends til å stable klossene.

Med sin utradisjonelle bakgrunn utgjør gründerne bak Kubik Eiendom et friskt pust innen boligutviklingsbransjen. Duoen Christer George og Ben Achour har koblet sin kreative bakgrunn med solid fagkompetanse om eiendomsmarkedet, og våger å tenke nytt i hele verdikjeden rundt boligutvikling. Kubik Eiendom spesialiserer seg på små og originale eiendomsprosjekter i og rundt Oslo. Gjennom et sterkt fokus på estetiske kvaliteter har selskapet på få år blitt en aktør å regne med.

2100x14002
2100x14004
2100x14005

– Blake klarte å identifisere differensierende egenskaper som la grunnlaget for en solid merkevareplattform. De gikk løs på oppgaven med stort engasjement og vi ble utfordret til å reflektere over hvem vi er som selskap. Vi klarte på den måten å utvikle en merkevare og en visuell identitet som vi gleder oss til å ta i bruk i fremtidig kommunikasjon sier daglig leder i Kubik, Christer George.

– Vi ønsker å gjøre ting smartere, og er ikke redde for å bryte med bransjestandarden» var noe av det første Christer og Ben fortalte oss. Det tente gnisten hos hele teamet, forteller Maria Lima, strategisk rådgiver i Blake.

Gjennom smarte prosesser ønsker Kubik å levere høy kvalitet og estetiske løsninger til samme pris som konkurrenter tilbyr en standardløsning. Kubik Eiendom jobber ut fra at det å tilby originale løsninger skal være en selvfølgelighet. Derav kom verdiforslaget «Kubik Eiendom – Original er standard».

2100x14007
2100x14008
2100x14009

– Med utgangspunktet i kuben utviklet vi en identitet hvor de grunnleggende bestanddeler henter inspirasjon fra geometri og arkitektur på tegnebordet, et stramt grid og en palett som kler et utradisjonelt eiendomsselskap, sier designer Ole Horn Lavik og AD / kreativ leder Heidi Mittun-Kjos.

2100x140010

– Vårt samarbeid med Blake har vært både spennende og givende for selskapet. Selskapets fremtidsvisjon er å bygge boliger i takt med samfunnets behov. Videre leker vi med ideer om å bevege oss inn på næringseiendom, samt det å bruke Kubik som plattform for satsing inn mot andre bransjer som blant annet film og musikk. Det er områder vi allerede er svært involvert i og har stor lidenskap for. Vi har nå en merkevareplattform med rom for flere initiativ, avslutter Ben Anchour.