Lek med klisjeer

Tampong og bindreklamer har alltid vært basert på superduperteknologi og frihetsklisjeer, og veien til parodien er kort.

15911 8c908 original
15912 b2f22 original
15913 152e5 original

Ifølge Libresse Norge er dagens unge jenter lei av blå væsker og lykkerus, siden alle vet at virkeligheten ikke ser slik ut (det visste «alle» også i 1985, men hei, vi flisespikker).

De tre nye filmene for Libresse tamponger tuller med den tradisjonelle reklamen under temaet «Ingen klisjeer! Bare gode tamponger». Regien er ved Jesper Kouthoofd. Filmene sendes på TV Norge/FEM og TV3/Viasat 4 og følges av tekst og et nettsted der man kan stemme på den tåpeligste klisjeen.

– Libresse likte ideen vår om å løfte fram klisjeer og la jentene få si sin mening, helt fra starten. Det er sterkt av Libresse å både være selvkritisk og våge å utfordre, sier Markus Näslund, creative director hos Trigger Momentum, byrået bak kampanjen.

Arbeidsgruppe Trigger Momentum: Markus Näslund, Ulrika Hammarström, Helena Baude, Heléne Friberg, Ann-Sofie Olausson, Susanne Lidman.


Involverte byråer

Trigger Momentum