Nr. 17s visuelle profil: samarbeidsformelen

Det nye kommunikasjonsselskapet Nr. 17 har fått visuell profil designet av Awake.

Designprofil nr171
Designprofil nr172
Designprofil nr173
Designprofil nr174
Designprofil nr175
Designprofil nr176
Designprofil nr177

Nr. 17 er et strategisk kommunikasjonsselskap, med fokus på kreativitet og samarbeid.

– For Nr. 17 var det viktig å skape en visuell profil som var basert på våre verdier, samarbeid, kreativitet og bærekraft, sier daglig leder Tanja Schøien i Nr. 17.

Profilen ble utviklet i tett samarbeid med Awake, og deres kreative leder Marte Alstad Hansen.

– Da vi designet logoen var tanken å lage noe som var trygt, lekent og holdbart. Den skulle se stødig ut og samtidig være interessant å se på. Vi valgte også å gi Nr. 17 et bredt spekter av farger for å gjøre profilen både leken og fleksibel. Fargevalgene symboliserer kraft, energi, vekst, harmoni, stabilitet og pålitelighet, noe som kler Nr. 17 godt.

Bilde Tanja Schøien Nr 17
Tanja Schøien i Nr. 17.
Unknownxxx
Marte Alstad Hansen i Awake.

Awake utviklet flere retninger, men valget falt etter hvert på den visuelle profilen Nr. 17 har i dag.

– Vi følte at denne profilen sa noe om både personligheten til selskapet og ambisjonene våre, sier Schøien.

Samarbeidsformelen har også kommet til uttrykk gjennom symbolet Awake har utviklet for Nr. 17. Symbolet i logoen står for samarbeid mellom flere parter.

– Vi i Nr. 17 er nemlig overbevist om at man skaper og endrer best i fellesskap. Selskapet vårt består av mange små, og noen store, kommunikasjons- og markedsføringsmiljøer, så samarbeid er på mange måter grunnpilaren og nøkkelverdien vår. Men symbolet representerer også bærekraft; Klima og miljø, sosialt ansvar og økonomisk vekst, avslutter Schøien.