Ny identitet for Nudgelab

Nudgelab har nettopp rukket å fylle et og et halvt år. Det ble feiret med oppdatert identitet og nettside, laget av designbyrået Travers.

Image0

– Vi trengte å vokse opp uten å bli voksne, beholde lekenheten, og fortsatt klare å være konkrete og tydelige på det vi gjør. For mange kan det nok virke litt abstrakt og ukjent å jobbe med atferdspsykologi og nudging, en nettside og identitet som ufarliggjør og forklarer fagområdet vårt var derfor viktig, sier Martine Carlson, partner i nudgelab.

– Vi kjenner Erlend og Elias i Travers fra før, gjennom flere felles prosjekter, og visste at var det noen som klarte balansekunsten var det dem.

– Den mest knusktørre briefen en designer kan få

– Det å illustrere «atferdsendring», «nudging» og uttrykk som «intensjon atferdsgapet» er nok den mest knusktørre briefen en designer kan få. Likevel, har de tryllet frem noe vi virkelig føler fanger essensen av Nudgelab, og hvor gøy og konkret atferdspsykologi faktisk kan være, i tillegg har de har klart å tilgjengeliggjøre faget vårt på en veldig fin måte, synes vi.

Nudgelab mobx
Logo
Mob

– Den nye visuelle identiteten til Nudgelab spiller på deres evne til å forstå abstrakte fenomener som følelser og atferd. Gjennom å strukturere denne kunnskapen er de i stand til å påvirke mennesker til å ta bedre valg. Identiteten kombinerer større abstrakte elementer med en stram grid som strukturerer innholdet inn i tydelige deler, sier Erlend Grimeland i Travers.

– Vi er opptatt av at vi som designere må komme oss ut av designbobla og aktivt søke samarbeid med andre fagfelt. Derfor er vi veldig glade for å kunne samarbeide med Nudgelab også i andre prosjekter!

Involverte byråer

Travers
E

Erlend Grimeland

Designer

E

Elias Olderbakk

Designer