Ny visuell identitet for First House

Som et av Norges ledende rådgivnings- og kommunikasjonsselskaper, fungerer First House som en bro mellom næringsliv, offentlig sektor og samfunn. Deres nye visuelle identitet skal forsterke First House sin posisjon som en relasjonsbygger – og ruste dem med riktige visuelle virkemidler for å bevare deres tilstedeværelse i markedet.

Bilde 1 thumbnail

Et bindeledd

I markedet for rådgivningstjenester representerer First House sin visuelle identitet et bindeledd mellom ekspertise og framsynthet. Uttrykket ivaretar kvalitet og klarhet og bidrar til å posisjonere First House som en solid og pålitelig partner – rigget for morgendagens utfordringer.

Bilde 2
Bilde 3
Bilde 4
Bilde 5

Logoens kontrasterende strek danner grunnlaget for det visuelle uttrykket, som videreføres i abstrakte fremstillinger, nettsidelayout, UI-elementer og skilting. Det samme grunnprinsippet gjenskapes i fargepaletten som en trinnvis utvikling. Identitetselementene skaper sammen et funksjonelt rammeverk, i stand til å opprettholde synlighet og gjenkjennelighet.

Bilde 6
Bilde 7
Bilde 8
Bilde 9

– Sammen med teamet hos First House var vår viktigste utfordring å finne den rette balansen mellom å skape noe tydelig nytt og samtidig bevare selskapets allerede anerkjente merkevare. På denne måten fungerer den visuelle identiteten i seg selv som en bro mellom merkevarens arv og fremtid, sier designteamet i Emdash.

Bilde 10
Bilde 11

Involverte

N

Nuria Barrabés Gørrissen

Partner og seniorrådgiver First House

C

Carina Jurs

Rådgiver First House

C

Cecilie Ditlev-Simonsen

Partner og seniorrådgiver First House