Kampanjen utforsker de tingene som gjennom tidene, og fortsatt i dag, gjør en bolig til et hjem. Filmen, med Andreas Riiser på regi, er en blanding av nytt og gammelt, der mange klipp kommer fra OBOS sitt eget arkivmateriale, og andre er gjenskapt i både fortid og nåtid. Denne todelte tilnærmingen er også representert i filmens lydbilde som veksler mellom Synne Mo sin «Heima» og intervjuer med flere generasjoner som har vokst opp i OBOS-boliger.
Kampanjen plukker opp tråden fra fjorårets kampanje som handlet om å finne sin plass. Det handler denne kampanjen også om, men nå i et mer historisk og på mange måter også tidløst perspektiv.
– I den nye kampanjen ønsker vi å «fylle gapet» mellom den historiske oppfatningen av OBOS og dagens virksomhet ved å vise hvordan vi alltid vil brenne for å gi flest mulig muligheten til å eie sin egen bolig eller finne sin helt egen plass. Vi håper folk vil sitte igjen med en forståelse av at OBOS i aller høyeste grad fortsatt leverer på vårt formål, og er mer relevant i dag enn noensinne - noe vi også vil fortsette å være i fremtiden, sier Svein Sælid, direktør merkevare og samfunnsansvar i OBOS.
Involverte byråer
Andreas Riiser
Regissør
Marianne Bakke
DOP
Eli Mari Sandal
Post produsent
Andre involverte
Kathinka Sommerseth
Ansvarlig hos OBOS
Svein Sælid
Ansvarlig hos OBOS
Kjetil Framstad
Ansvarlig hos OBOS
Pernille Helness
Ansvarlig hos OBOS
Daniel Bredal
Ansvarlig hos OBOS
Anne Hiorth
Ansvarlig hos OBOS
Anne-Kristine Kronborg
Arkitekturhistoriker hos OBOS