
Gjennom hele våren og sommeren har totalt 104.313 nordmenn deltatt i smakstester av Pepsi Max mot Coca-Cola. Den siste opptellingen viser at 53,7 prosent mener Pepsi Max smaker best, mens 42,2 prosent valgte Coca-Cola. Testen har vært gjennomført av JCP Event, under tilsyn av Opinion AS, en av Norges største aktører innen markedsanalyse. Opinion bekrefter at testene er gjennomført etter alle metodefaglige prinsipper.
Pepsi Max lanserer i dag en kampanje for å feire seieren. Kampanjen går i kanalene TV, utendørs, print, digitalt, PR og butikk.
– Kampanjen skal feire seieren, samtidig som vi er opptatt av å formidle at vi faktisk har gjennomført norgeshistoriens største forbrukertest. Ved å ta i bruk alle kanalene vi har til rådighet, er målet vårt å få enda flere nordmenn til å skifte til Pepsi Max, den sukkerfrie og nå beviselig den mest velsmakende colabrusen, sier Christian Træland, Senior Marketing Manager i PepsiCo Nordic.
Involverte byråer

JCP PRAD
JCP Event Event

NORD DDB Reklamebyrå
Øyedrops Filmproduksjon

Hill+Knowlton PR-byrå
OMD Mediebyrå
Resolution Media Digital produksjon