Pop-up på flyplassen

Avinor har store ambisjoner for utvikling av shoppingtilbudet på Oslo lufthavn. Knowit Experience har utviklet kampanjen som viser et nytt potensial.

Avinor Pop Up Thumb Headerbilde

I 2023 dedikerte Oslo lufthavn flere nye arealer for etablering av nye pop up-konsepter. May Linn Michaelsen, kreatør i Knowit Experience, forteller at byråets oppgave har vært å promotere de nyetablerte pop up-konseptene – og bidra til å fylle opp arealene med interessante, norske merkevarer for tiden som kommer.

– De største flyplassene i verden har vært kjent for high end-shopping. Pop up-butikkene skal bidra til å løfte inntrykket av Oslo lufthavn som shoppingdestinasjon. Derfor har vi tatt utgangspunkt i det relativt håndfaste beviset på en god shoppingrunde, utdyper Michaelsen.

Dukket opp i mange kanaler

Kampanjen består av skreddersydde DMer mot B2B-markedet, annonser i D2, samt filmer til sosiale medier, utendørsflater og egne kanaler.

3
4
5
6
7
8
9

– Det er viktig for Avinor å hele tiden utvikle tilbudet for de reisende for å øke våre kommersielle inntekter. Satsing på pop up-konsepter er et spennende initiativ i denne sammenheng og noe vi allerede ser god effekt av, forteller Silke Salbert, Head of trade marketing i Avinor.

Involverte byråer

82683 63032 original
Knowit Experience
I

Ingvild Bergsaker

Prosjektleder

M

Morten Varhaug

Planner

K

Kine Mentzoni

Designer

T

Torgeir Hjetland

Designer

P

Pejman Tahernian

Designer

R

Roar Skotte

Best boy

Pudder Agency Produksjonsselskap
R

Renate Torseth

Fotograf

CatchLight Produksjonsselskap

Andre involverte

S

Silke Salbert

Ansvarlig hos kunde

L

Lill Sønsteng

Ansvarlig hos kunde