Pop-up på flyplassen
Avinor har store ambisjoner for utvikling av shoppingtilbudet på Oslo lufthavn. Knowit Experience har utviklet kampanjen som viser et nytt potensial.
Aktuelt byrå
Knowit Experience
I 2023 dedikerte Oslo lufthavn flere nye arealer for etablering av nye pop up-konsepter. May Linn Michaelsen, kreatør i Knowit Experience, forteller at byråets oppgave har vært å promotere de nyetablerte pop up-konseptene – og bidra til å fylle opp arealene med interessante, norske merkevarer for tiden som kommer.
– De største flyplassene i verden har vært kjent for high end-shopping. Pop up-butikkene skal bidra til å løfte inntrykket av Oslo lufthavn som shoppingdestinasjon. Derfor har vi tatt utgangspunkt i det relativt håndfaste beviset på en god shoppingrunde, utdyper Michaelsen.
Dukket opp i mange kanaler
Kampanjen består av skreddersydde DMer mot B2B-markedet, annonser i D2, samt filmer til sosiale medier, utendørsflater og egne kanaler.
– Det er viktig for Avinor å hele tiden utvikle tilbudet for de reisende for å øke våre kommersielle inntekter. Satsing på pop up-konsepter er et spennende initiativ i denne sammenheng og noe vi allerede ser god effekt av, forteller Silke Salbert, Head of trade marketing i Avinor.
Involverte byråer
Ingvild Bergsaker
Prosjektleder
Morten Varhaug
Planner
Kine Mentzoni
Designer
Torgeir Hjetland
Designer
Pejman Tahernian
Designer
Roar Skotte
Best boy
Renate Torseth
Fotograf
CatchLight Produksjonsselskap
Andre involverte
Silke Salbert
Ansvarlig hos kunde
Lill Sønsteng
Ansvarlig hos kunde