Rett skal være rett 

Vater håndverkere er neste konsept ut fra gründerfabrikken Askeladden. Knowit står bak merkevare, navn og visuell identitet.

Bak Vater står selskapet Askeladden & Co. Selskapet er blant Nordens fremste utvikler av innovative servicekonsepter, og står blant annet bak selskaper som legeklinikkene Dr.Dropin, massasjekjeden Squeeze og tannlegekjeden Blid.

Erik Getz Skotvedt er daglig leder i Vater Håndverkere. Han kommer sist fra Telenor der han var ansvarlig for merkevaren YNG. Han forteller at han basert på egne erfaringer med håndverkere, så et behov for å utvikle en ny håndverkertjeneste. En aktør som markedet skal oppleve som pålitelig og profesjonell gjennom hele oppussingsprosjektet.

– Min tidligere erfaring med håndverkere var at de ofte ikke hadde særlig fokus på kundeopplevelsen. Selv om jeg som kunde ble fortvilet, så viste jeg at det var sånn håndverkerbransjen var. Men hvorfor kan ikke arbeidet starte til rett tid, og ferdigstilles når det er avtalt? Hvorfor skal ikke rett være rett i håndverkerbransjen?

1 Vater So Me
2 Vater Fargekombinasjoner og system
3 Vater Designelementer
4 Vater Bil
5 Vater Mac Iphone
6 Vater T skjorte
7 Vater Utstyr

Skotvedt forteller at Vater, i likhet med andre Askeladden-selskaper, derfor ble startet med en visjon om å forbedre en tradisjonell bransje til kundens beste. Utvikling av tekniske løsninger i kombinasjon med rekruttering og av profesjonelle og pålitelige håndverkere skal sørge for en bedre totalopplevelse for kundene.

– I første omgang tilbyr vi malertjenester levert av erfarne malere. Gradvis vil Vater tilby flere oppussingstjenester til privatpersoner, og vårt mål er å bli en totalleverandør av oppussingstjenester til hjemmet, forteller Skotvedt.

– Ikke rom for noe slinger i valsen

Knowit Experience har bidratt til å spisse konseptet som skal fungerer på alle flater.

– Basert på Eriks og Askeladdens ønske om å sette hele oppussingsjobben i bedre system, utviklet vi et navn, visuell identitet, merkevareløfte og andre elementer som støtter opp om denne ambisjonen. Da er det ikke rom for noe slinger i valsen. Uttrykket er derfor rett på alle måter, forteller Thor Erik Ramleth og Petter Andersen, designer og konseptutvikler i Knowit Experience.

Håndverkerbransjen har tradisjonelt også vært en bransje preget av mange useriøse aktører. I Askeladden hevder de å ha et spesielt fokus på å sørge for at de ansatte blir behandlet skikkelig.

– I arbeidet med Vater så fant jeg ut at mange kunder ønsker å vite om de ansatte har gode arbeidsvilkår. Flere kunder hadde dårlig erfaring med at aktører ikke behandlet sine ansatte skikkelig; lav lønn, ingen forsikringer eller pensjon. Hos oss skal selvsagt rett være rett også for de ansatte, avslutter Skotvedt.

Fakta om Vater

Vater er en ny håndverkertjeneste med pålitelige håndverkere som sørger for at prosessen blir like bra som resultatet. Vi finner løsninger som er rett for deg, kommer når vi sier – og er helt ferdige når vi har lovet.

Bak Vater står selskapet Askeladden & Co. Askeladden & Co er Nordens fremste utvikler av innovative servicekonsepter, og står bak selskaper som legeklinikkene Dr.Dropin, massasjekjeden Squeeze, tannlegekjeden Blid og mange fler. Knowit Experience er ett av flere partnerbyråer som samarbeider fast med Askeladden & Co. Tidligere har de utviklet og lanserte merkevaren Petrus Veterinærer.

Involverte byråer

82683 63032 original
Knowit Experience
T

Thor Erik Ramleth

Lead Designer

M

Markus Opkvitne Andersen

Designer

E

Emilie Bauck Dynestøl

UX-Designer

B

Bettina Therese Rognås Ellefsen

Kundeansvarlig senior rådgiver og prosjektleder