
I fjor lanserte Atyp et fleksibelt kommunikasjonskonsept for Skatteetatens mange små og store beskjeder året igjennom, kalt «… så blir det riktig».
I disse dager er konseptet i bruk for å oppfordre oss til å sjekke at opplysningene i skattekortet for 2023 er korrekte.
Hvis opplysningene i skattekortet ditt ikke stemmer, risikerer du at skattetrekket blir for høyt eller for lavt. I år er det særlig god grunn til å ta sjekken, siden at mange har fått høyere rente på lånene sine.
Vi visste at skattekortkampanjen skulle ha hovedtrykk på display-annonser og SoMe. Ideen ble derfor å spille på lag med de mange forskjellige og ikke minst små formatene.
Å trekke for mye skatt gjør tilværelsen trangere enn den trenger å være. Løsningen ble å vise dette bokstavelig i form av tre unødvendig trange rom.
Å trekke for lite skatt derimot, betyr at du påfører deg selv en baksmell. Heller ikke her så vi noen grunn til å gå rundt grøten.
Involverte byråer
Involverte
Miriam Eeg
Produsent
Marius Olsen
Fotograf
Andreas Agasøster Vatnøy
Ansvarlig fra Skatteetaten
Bente Karmann Tranberg
Ansvarlig fra Skatteetaten