The airportal
I år kunne ferieglade nordmenn for første gang igjen fly utenlands på sommerferie. Knowit og Avinor ville minne de reisende på hvor ferien starter.
Aktuelt byrå

Knowit Experience

I løpet av sommeren har et betydelig antall reisende lagt turen innom Avinors flyplasser fulle av forventninger. Med seg på veien fikk de et budskap som mange nok kan kjenne seg igjen i – og som skulle bidra til å øke omsetningen ved flyplassene.
Ferien starter på flyplassen
– Vi ville spille på den befriende følelsen når man passerer sikkerhetskontrollen – og minne de reisende at de frem mot avgang kan benytte seg av alle tilbudene som finnes på flyplassen, forteller teamet.
Kampanjen startet lenge før flyplassen
Kampanjen ble distribuert på en rekke ulike medieflater – og ble parret med taktiske uttak på flyplassene og i nærheten til utsalgsteder.
– Dette er første gang på lenge at vi gjør en kampanje som dette. Det vil være et viktig fokusområde for oss fremover å bidra til økt inntjening og salg for alle aktørene ved våre flyplasser. Kampanjen har sånn sett levert langt over forventning takket være et godt samarbeid med de involverte, forteller Silke Salbert, Head of trade marketing i Avinor.
Involverte byråer

Ingvild Bergsaker
Prosjektleder
Joffrey Lamirault
Motion designer
Tommy Andresen
Fotograf
Andre involverte
Silke Salbert
Head of trade marketing, Avinor
Tone Tuxen
Marketing and brand manager, Avinor
Cathrine Fuglesang Framholt
Markeds- og kommunikasjonssjef, Avinor