The Tandem Challenge
«The Tandem Challenge» er en del av det nye kreative konseptet til Friskis&Svettis som utfordrer folk til å oppleve verdien av å dele egen treningsglede.
Aktuelt byrå

Knowit Experience

Knowit Experience har utviklet et nytt kreativt konsept for treningssenterkjeden Friskis&Svettis. Byrået beskriver sin oppdragsgiver som en litt annerledes aktør i treningsbransjen. Ikke minst siden treningskjeden er organisert i 43 idrettslag rundt om i Norge. Her benytter de en kombinasjon av egne lokaler og treningshaller i nærmiljøer for å tilby flere ulike typer trening.
– Vi følte umiddelbart at dette er en kjede der det handler mer om å «se og bli svett» enn «se og bli sett». Friskis&Svettis fremstår som ujålete og lite høytidelig, samtidig som fokus på samhold og gruppetrening står sterkt, uttaler kreatør May Linn Michaelsen.
Tandem-effekt
Friskis&Svettis nye kreative konsept er kalt «Treningsgleden er størst når den deles med andre». I disse dager lanseres det første uttaket på konseptet. I «The Tandem Challenge» utfordres folk til selv å oppleve verdien av å dele sin treningsglede. Eventet har blitt benyttet til å utvikle innhold på ulike flater.
– Målet er å inspirere flere til å ville trene sammen, gjerne i tospann, for å øke eller gjerne doble medlemsmassen. Kall det gjerne en tandem-effekt, avslutter Michaelsen.
Involverte byråer

Andreas Bengtsson
Kundeansvarlig
Ingvild Bergsaker
Prosjektleder
Jon Strøm
Produsent
Georg Roksvåg
Juniorprodusent
Jakob Lundberg
Foto og klipp
Ole Torstein Hovig
Lydmix
Andre involverte
Anette Larsen
Ansvarlig hos kunde