The Tandem Challenge

«The Tandem Challenge» er en del av det nye kreative konseptet til Friskis&Svettis som utfordrer folk til å oppleve verdien av å dele egen treningsglede.

Tandem

Knowit Experience har utviklet et nytt kreativt konsept for treningssenterkjeden Friskis&Svettis. Byrået beskriver sin oppdragsgiver som en litt annerledes aktør i treningsbransjen. Ikke minst siden treningskjeden er organisert i 43 idrettslag rundt om i Norge. Her benytter de en kombinasjon av egne lokaler og treningshaller i nærmiljøer for å tilby flere ulike typer trening.

– Vi følte umiddelbart at dette er en kjede der det handler mer om å «se og bli svett» enn «se og bli sett». Friskis&Svettis fremstår som ujålete og lite høytidelig, samtidig som fokus på samhold og gruppetrening står sterkt, uttaler kreatør May Linn Michaelsen.

Tandem-effekt

Friskis&Svettis nye kreative konsept er kalt «Treningsgleden er størst når den deles med andre». I disse dager lanseres det første uttaket på konseptet. I «The Tandem Challenge» utfordres folk til selv å oppleve verdien av å dele sin treningsglede. Eventet har blitt benyttet til å utvikle innhold på ulike flater.

– Målet er å inspirere flere til å ville trene sammen, gjerne i tospann, for å øke eller gjerne doble medlemsmassen. Kall det gjerne en tandem-effekt, avslutter Michaelsen.

Involverte byråer

Kringle Film Filmproduksjon
J

Jon Strøm

Produsent

G

Georg Roksvåg

Juniorprodusent

J

Jakob Lundberg

Foto og klipp

O

Ole Torstein Hovig

Lydmix

Andre involverte

A

Anette Larsen

Ansvarlig hos kunde