Good og Goodere

Goodvertising er ikke nødvendigvis good advertising. I episode 5 av «Arbeidstittel» utforsker vi kommunikasjonens rolle i det grønne skiftet.

91098 4b50f original
91099 4efaa original
«Hentelapp fra Peppes» av Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland.
91100 c635f original
91101 582c2 original
91102 25294 original
«Duften en Peppes» av Ingrid Serine Ås Hvidsten og Jens Østrem.
91103 da703 original
91104 3091d original

Når tematikken er reklame, bærekraft og gode krefter, hvem er vel bedre å snakke med da enn Good og Goodere? Petter Gulli fra Good Morning og Mai-Bente Paulsen fra Something Good har begge tatt med seg klimaengasjementet inn i reklamejobben, og i denne episoden er de i podkaststudioet sammen med Carina & King og deler sine erfaringer.

Petter Gulli, Carina Hegreberg, King B. M. Nguyen og Mai Bente Paulsen.

Hør sendingen her:

Du kan også høre episoden via Spotify eller iTunes.

«Arbeidstittel» sponses av Bring og produseres av Både Og Radiobyrå, der Stian Letessier er regissør og produsent mens Magnus Solli Andersen kjører lyd.

Vinnerne av Brings Brief-konkurranse episode 4

I forrige episode var det Janne Brenda Lysø og POL som laget oppgavebriefen: «Få folk til å velge Peppes».

Kommentar fra Juryen: Oppgaven denne gangen var enkel ved første øyekast: Hvordan få det norske folk til å velge Peppes Pizza, via postkassen. Først og fremst så er det både gøy og viktig for juryen å kunne si at alle de innleverte bidragene holdt høy kvalitet. Så selv om et arbeid ikke havner øverst på pallen, er det definitivt lurt å la det få en plass i mappen. Juryen har landet på to vinnere. Den ene kunne Peppes satt i produksjon i morgen den dag, den andre måtte nok vært forsket litt mer på før den kunne vært gjennomført – men for et fint par på toppen av pallen!

«Hentelapp fra Peppes»

Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland.Førsteplassen denne gangen går til Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland fra tredjeklasse Westerdals.

Jurykommentar: Hadde vi vært Bring hadde vi «ledd hele veien til postkassen». Maken til fiffig bruk av enkel papirlapp er det lenge siden vi har sett! Innsikten sitter som ei kule, og løsningen er rett og slett kjempefin. Mer er det ikke å si om den saken.

– Wohoo, dette var stas! Vi vil si takk til POL for kul brief, og til Carina og King for at dere gir sultne studenter en mulighet til å vise seg frem! I kveld blir det pizzafest, og tygging på ny brief, sier teamet.

«Duften av Peppes»

Ingrid Serine Ås Hvidsten og Jens Østrem.Andreplassen går til Jens Østrem og Ingrid Serine Ås Hvidsten fra tredjeklaase Westerdals.

Jurykommentar: En fiffig ide som både spiller på det faktum at ingenting er så effektfullt som duft, og i duft-sjangeren herjer lukten av pizza når du er sulten helt i toppen. I tillegg er det en fiffig måte å få Peppes-menyen ut til folket. Hadde du fått denne i posten er det stor sannsynlighet for at du bare måtte teste den, og når duften av pizza sprer seg i leiligheten – er veien til peppes.no kort.

– Har ikke skikkelig bilde enda, slår vinnerne av andreplassen fast.

Du ser begge vinnerarbeidene i mediekarusellen øverst i saken.

Brings Brief-konkurranse episode 5

«Norges største brief», fra Petter Gulli

• Kunde: Stortinget og statsministeren
• Brief: Få det norske folk til å begynne å snakke om at vi må endre forbruket vårt og måten vi lever på
• Målgruppe: Hele Norges befolkning

Regler:

• Løsningen må på en eller annen måte inkludere postkassen som en kanal
• Alle kan delta
• Løsning sendes til carinaogking@gmail.com eller via Facebook-siden Carina og King
• Fritt valg av format
Obs, ny frist: Før midnatt mandag 5. november 23:59-ish.
• Vinner utropes i neste episode.

Enten du ønsker inspirasjon eller bare liker å se gode DM-jobber: Bring har samlet en rekke unike DM-løsninger på sine nettsider.