17 norske nominasjoner i Epica Awards

TRY med ni shortlist-plasseringer, Morgenstern med fire og POL med to, mens Trigger og Bacon fikk én hver.

95042 15df7 feature
Det er menn, ikke kvinner, som styrer verden i DNBs vri på Beyoncés «Run the World (Girls)», som er nominert i årets Epica Awards.

Den årlige kreative konkurransen Epica Awards, som kåres av bransjejournalister, har i dag offentliggjort shortlisten i årets konkurranse, der prisutdelingen foregår 21. november i Amsterdam. TRY, som ble mestvinnende og følgelig kåret til «Independent Agency of the Year» i fjorårets Epica Awards, følger opp med ni shortlistplasser fordelt på seks jobber i årets konkurranse. De som er nominert er:

«Smart mill» for REMA 1000, som er nominert to ganger (Retail Services og Humour), «Run the World (Men)» for DNB, som er nominert to ganger (Financial Services og Best Use of Music), «422 livsviktige filmer» for Røde Kors, som er nominert to ganger (Public Interest - Health & Safety og Social Networks), «Dyrenes nødnummer» for DNB (Financial Services), «Vekking fra Hamar» for Norsk Tipping (Recreation & Leisure) og «En ubeskyttet forside» for KK (Branded Content - Product & Brand Integration).

Morgensterns fire nominasjoner er «The second-hand IKEA catalogue» for FINN.no, som er nominert to ganger (Online & Mobile Services og Topical & real-time), «Kjøp brukt eller ingenting» for FINN.no (Online & Mobile Services) og «Safe enough for Munch, safe enough for you» for Verisure (Media Innovation - Traditional Media).

POLs to nominerte er for «Common sense since 1946» for Orkla ASA (Confectionery & Snacks) og «Foodporn» for Kondomeriet (Online & Viral Films).

Bacon OSL er nominert for en jobb laget sammen med Bleed, «FjordNorge» for Visit Norway (Transport & Tourism), mens Trigger er nominert med sin Ramadan-annonse «Coca-Cola joined the fast» for Coca-Cola (Non-Alcoholic Drinks).