Gammel kirke vant markedsføringspris

Vår Frue kirke, midt i hjertet av stiftstaden Trondheim, ble onsdag hyllet med Robert Millar-prisen for arbeidet med sitt eget 800-årsjubileum.



– En velfortjent honnør til en litt utradisjonell kunde, sier teamet hos HK Reklamebyrå, som har samarbeidet med kirken i arbeidet.

HK Reklamebyrå har jobbet med Vår Frue kirke siden 2004. Det startet med aksjon Vår Frue kirke for å samle inn penger til oppussing av bykirka, og toppet seg rundt 800-årsjubiléet i november i fjor. I løpet av disse årene har jubileumskomitéen samlet inn 37 millioner kroner og fått fullført alle prosjektene de har prioritert, ifølge reklamebyrået.

Synlig markering
Jubileumskomitéen for Vår Frue kirkes 800-årsjubileum fikk prisen for en synlig og verdig markering av kirkens jubileum og for finansiering av omfattende restaurering av kirken. De vant i konkurranse med store lokale aktører som NTNU og Mercursenteret.
– Juryen lot seg spesielt imponere av kandidatens bemerkelsesverdige gode resultater. De har benyttet et meget bredt spekter av kommunikasjonskanaler og virkemidler, sa juryeleder og styreleder i Trondheim Markedsforening Hilde Sætertrø.

Robert Millar Robert Millar-prisen har sitt navn etter den trøndersk-engelske markedsføringspioneren, og deles ut hvert år av Trondheim Markedsforening.