Sølvtaggen for kreativ nettside

Årets første Sølvtagg er delt ut og vinneren er Apt og LOK kommunikasjons kampanjeside for Norges Kreative Fagskole.



Utgangspunktet til vinnerbidraget for januar 2008 var at kreativitet kan læres. Nettsiden for Norges Kreative Fagskole er bygget opp som et «art-board» hvor alle som vil kan være med på å skape noe nytt, og utrykke det de selv ønsker.

– Kampanjen gir både relevans og interaksjon fundamentert på verdiene til produktet som skulle synliggjøres. Apt får tydelig fram at Norges Kreative Fagskole nettopp er et sted hvor kreativitet står i fokus, og kampanjesiden eksemplifiserer dette ved å oppfordre brukeren til kreativitet gjennom interaktivitet, uttaler juryleder i Sølvtaggen, Sveinung Totland.

Økt interesse – Det er veldig gøy at arbeidet vi gjorde for Norges Kreative Fagskole mottar Sølvtaggen for januar. Det har vært en prosess der kunden har vist stor vilje og hatt steinhard tro på det kreative konseptet vi og LOK Kommunikasjon har utarbeidet i felleskap, sier Joachim Levin, konsulent i Apt.

Levin påpeker også at kampanjesiden har skapt resultater for skolen og at antallet søknader har økt.

Apt og LOK kommunikasjon har sammen stått for ide og konsept. Apt har stått for design, flashutvikling og teknisk utvikling.

Se vinnerjobben her.