Samsung-kampanje best i juli

Kreativt Forums lesere har talt: Beste jobb i juli var en kampanje for Samsung av Trigger der publikum ble oppfordret til å slå opp med sin gamle mobiltelefon.

64372 9e612 original
Humorkollektivet Humornieu med Morten Ramm i spissen var en del av Triggers Samsung-kampanje i sommer. Foto: Skjermbilde

Juli er sommer og fellesferie, og dermed en forholdsvis fattig måned hva gjelder nye arbeider på kreativtforum.no. Likevel rakk publikum å stemme fram to jobber før de pakket feriekofferten.

På førsteplass i juli er «Move On» av Trigger, en kampanje i sosiale medier på tvers av de nordiske landende som rettet seg mot folk med et usunt forhold til mobiltelefonen sin. Disse ble så oppfordret til å gå fra sitt gamle mobilforhold og heller prøve noe nytt og spennende.

Kampanjen besto av humoristisk video, quiz og et ambassade-drevet Move On-program som engasjerte Samsungs både eksisterende og nye fans i sosiale medier.

Les mer om kampanjen her.

Sol og senkede skuldre

Jobben med nest flest stemmer i juli kommer fra McCann, en ny reklamefilm for Mills Majones som samtidig markerer starten på merkevarens nye kommunikasjonskonsept.

Med sommer og sol er det ikke mye som skal til for å skape god stemning, og akkurat dét var poenget i filmen for Mills Majones: Det er ofte bare de små tingene som skal til for å skape den perfekte sommerdagen.

I tillegg til reklamefilmen gikk kampanjen både utendørs og i sosiale medier.

Les mer om kampanjen her.

Månedens arbeid stemmer du på her.