To Grand Prix og gull til #Kjærepappa

Cresta International Advertising Awards har hedret tre norske jobber med priser: #Kjærepappa for Care Norge, Volkswagen-jobben «The Reversed Trailer», samt Norsk Luftambulanses versjon av «The Silver Hand».

78788 4a9e3 original
Skjermbilde fra filmen til #Kjærepappa-kampanjen, regissert av Jakob Ström.

Mandag ble to av årets største prismagneter tildelt enda flere høythengende priser: #Kjærepappa for Care Norge av Schjærven/Tangrystan mottok Grand Prix både i Crafts-kategorien og kategori for TV/Cinema/Online Film, mens samme kampanje vant gull i Branded Entertainment.

Det ble også gull i Branded Entertainment og sølv i TV/Cinema/Online Film til TRY og Apt for «The Reversed Trailer» for Volkswagen.

TRY vant også en bronse for «The Silver Hand»-versjonen som ble donert som julegave av Canal Digital til Norsk Luftambulanse.

Cresta fungerer på en litt annen måte enn andre konkurranser ved at hovedjuryen ikke møtes. Den består av kreative ledere fra hele verden som går igjennom en shortlist plukket ut av en preliminær jury. Til sammen åtte Grand Prix ble delt ut i årets Cresta. Forsman & Bodenfors vant hele fire Grand Prix, mens Rosapark, Paris vant de resterende to.

#Kjærepappa og «The Reversed Trailer» er også nominert i London International Awards (LIA), som blir delt ut i november.