Tett På 2018 til Alexander Reklamebyrå

Alexander med kunden MIX gikk helt til topps i Amedia Salg og Markeds reklamekonkurranse Tett På 2018 for sin «Give Cheese a Chance»-kampanje. Dette skjedde under fredagens prisutdeling i Gullblyanten i regi av Kreativt Forum.

92420 d0d81 original
Alexander Reklamebyrå mottar Tett På 2018 fra Amedia. Foto: Tor Lie
92447 572a4 original
Foto: Stine Østby

Tett På kårer den beste reklamen i de lokale mediene til Amedia Salg og Marked, både på papir og digitalt. Hvert tertial kåres en vinner, og i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt. Med kampanjen «Give Cheese a Chance» for MIX stakk Alexander Reklamebyrå av med seieren for tredje og siste tertial, og ble altså totalvinneren i Tett På 2018.

Cheeseburger hver dag kl 17.30

Med en målsetning om å fremme de lokale MIX-butikkene, kjøpmennene og den berømte MIX cheeseburgeren, ble det produsert om lag 100 lokale kampanjer hvor hver enkelt MIX-butikk var avsender. Kampanjen besto av flere elementer basert på innsikten om at den nåværende presidenten i USA spiser cheeseburger hver dag kl 18.30. I tillegg til lokale kampanjer var reklamefilmer på Facebook og YouTube en del av mediemixen (saken fortsetter under):

«Et veldig stabilt geni»

Vinnerteamet består av Marius Wold, Ying Hau, Line Aas og Jeppe Christoffersen, som premieres med en tur til New York og ad:tech konferansen i 2019.

Tett på-juryen besto i år av Magnus Høgberg Hansen (Anorak), Christian Bråthen-Nordland (S & B-N), Pia Ølstad (SMFB) og Marie Sundling (Amedia). De har følgende å si om «Give Cheese a Chance»:

– Talspersonen i årets vinner av Tett På omtales av noen som et veldig stabilt geni. I år har han hjulpet 100 kjøpmenn med å få skreddersydd 100 kampanjer for 100 forskjellige MIX-butikker. Dette er en fin og effektiv måte å få en nasjonal kampanje til å føles lokal. Well done!

Begge de to øvrige tertialvinnerne i årets Tett På var laget av BYRAA Bodø for henholdsvis Nattbussen i 1. tertial og Lofotekspressen og Nordland Fylkeskommune i 2. tertial.