Amnesty var BEST

Vinner av Aftenpostens papirannonsekonkurranse BEST for første kvartal 2014 er TRY med annonse for Amnesty.

46075 313e0 original
Mektigere enn sverdet, sier'em.

Annonsen sto på trykk A-magasinet på begynnelsen av året. Juryens begrunnelse av første kvartalsvinneren i år lyder slik: «Juryen mener annonsen til Amnesty fremstår som god og tydelig. Enkel å forstå uten at man trenger å lese teksten. Budskapet er rent og troverdig. En smart måte å verve nye aktivister på. En verdig vinner av BEST Q1 2014.»

Du kan klikke deg inn på selve arbeidet til høyre for artikkelen.

Sara Hødnebø og Caroline Ekrem utgjør kreativt team på kampanjen. Foto: TRY

Hva er BEST?

Aftenposten har i 17 år arrangert BEST i samarbeid med Kreativt Forum. BEST skal stimulere til å sette den klassiske printannonsen på dagsorden og øke kreativiteten og diskusjonen rundt print i reklamebransjen fordi Aftenposten ønsker førsteklasses kvalitet på printannonsene i sine produkter.

Kriterieriene for å vinne er at annonsen har en bærende ide, har et klart og forståelig budskap, og den skal være engasjerende. Annonsene som blir plukket ut til juryen kommer fra Aftenposten, A-magasinet, K og Innsikt.

Fagtung jury

Juryen i 2014 består av (fra venstre på bildet) Kristian Lyse (SMFB), Erik Heisholt (Anti), Svein Larsen (Futatsu), Gunn Helen Hagen (annonsedirektør Aftenposten) og Lars Mitlid (TRY).

Vinnerteamet i TRY består av kreativt team Sara Hødnebø og Caroline Ekrem, prosjektleder Marte Heiersted og konsulent Lars Mitlid.

Vinneren blir premiert med helside i Aftenposten morgen, A-magasinet, K og Innsik