Amnesty var BEST
Vinner av Aftenpostens papirannonsekonkurranse BEST for første kvartal 2014 er TRY med annonse for Amnesty.
Annonsen sto på trykk A-magasinet på begynnelsen av året. Juryens begrunnelse av første kvartalsvinneren i år lyder slik: «Juryen mener annonsen til Amnesty fremstår som god og tydelig. Enkel å forstå uten at man trenger å lese teksten. Budskapet er rent og troverdig. En smart måte å verve nye aktivister på. En verdig vinner av BEST Q1 2014.»
Du kan klikke deg inn på selve arbeidet til høyre for artikkelen.
Hva er BEST?
Aftenposten har i 17 år arrangert BEST i samarbeid med Kreativt Forum. BEST skal stimulere til å sette den klassiske printannonsen på dagsorden og øke kreativiteten og diskusjonen rundt print i reklamebransjen fordi Aftenposten ønsker førsteklasses kvalitet på printannonsene i sine produkter.
Kriterieriene for å vinne er at annonsen har en bærende ide, har et klart og forståelig budskap, og den skal være engasjerende. Annonsene som blir plukket ut til juryen kommer fra Aftenposten, A-magasinet, K og Innsikt.
Fagtung jury
Juryen i 2014 består av (fra venstre på bildet) Kristian Lyse (SMFB), Erik Heisholt (Anti), Svein Larsen (Futatsu), Gunn Helen Hagen (annonsedirektør Aftenposten) og Lars Mitlid (TRY).
Vinnerteamet i TRY består av kreativt team Sara Hødnebø og Caroline Ekrem, prosjektleder Marte Heiersted og konsulent Lars Mitlid.
Vinneren blir premiert med helside i Aftenposten morgen, A-magasinet, K og Innsik