Fem The One Show-priser til norske bidrag

POL, Scandinavian Design Group, ANTI og Anorak vinner priser i årets The One Show.

Harry og Nissen
Skjermbilde av «When Harry Met Santa» for Posten.

Tidligere denne måneden ble shortlisten i The One Show offentliggjort, med fem norske konkurransebidrag fordelt på seks nominasjoner (POL og Postens «When Harry Met Santa» var nominert i to kategorier).

The One Club, som arrangerer konkurransen, vet å melke nyheter for alt de er hvert (og litt til), for i dag avslører de hvilke bidrag som blir priset, men uten å fortelle valøren jobbene vinner, som enten er Gold, Silver, Bronze eller såkalt Merit nederst på stigen.

Nå er det altså klart at POL vinner to priser for Postens «When Harry Met Santa», mens SDG vinner pris for den visuelle identiteten til Norsk Helsenett, ANTI vinner pris for sin visuelle identitet til Universitetsforlaget, mens Anorak vinner pris for «Walk & Talk» for Sats.

Knowit Experience var også videre med på shortlisten for Glamox-profilen sin, men endte opp uten pris.

De som sitrer av spenning etter å vite hva slags valør jobbene ender opp med, må vente helt til 19. mai. Da foregår utdelingen under Creative Week i New York.