FWA til Los&Co
For andre gang i år er en Litago-app fra Los kåret til «Mobile of The Day» på Favourite Website Awards (FWA).
Prisen får de for Snap'n Play, et mobilspill utviklet i samarbeid med B-Reel i Stockholm. Spillet, som også fungerer som en fotodelingstjeneste, gir brukerne mulighet til selv å lage brettene ut fra bilder de tar med sin egen mobiltelefon. Du samler poeng både ved å spille selv og når andre spiller dine brett, samt at du kan spille Litagos egne brett og vinne det du ser på bildet.
– Da vi utviklet appen var bildedeling er en av de største mobiltrendene i verden, og Snap'n Play ble raskt svært populær blant en målgruppe vi vet drikker mer Litago desto mer de får leke med merkevaren. Et vellykket eksempel på hvordan Litago har levd ut merkevareløftet «Et lekent friminutt i hverdagen», sier Per Kristian Voss Halvorsen, kreatør og tekstforfatter i Los&Co.
Kjent over hele verden. Den internasjonalt anerkjente prisen, som ble etablert i Storbritannia i 2000, har som mål å belønne nyskapende og kreative arbeider på nett. Hver dag plukkes det ut én Mobile of the Day som premierer inspirerende ideer og framtidsrettet og brukervennlig design og ny teknologi. Forrige gang Los&Co vant, var det med appen Litago Ku-rodeo, utviklet i samarbeid med Good Morning.
Involverte i jobben:
Kreativt team: Per Kristian Voss Halvorsen (t.v.) og Kim Gothard Taanevig (t.h.)
Digital produsent: Arnt Christian Scheele (i midten)
Konsulent: Ellen Fougner
Foto: Los&Co