Good Morning viser seg fram
Det digitale produksjonsselskapet Good Morning har satt sammen en ny skrytefilm av arbeider de har vært involvert i.
I gamle dager, da alt var tyngre, treigere og mer omstendelig (og fotografier måtte vente i årevis på å bli instagramisert på naturlig vis), hadde filmproduksjonsselskapene noe de kalte «show reel», en fysisk filmrull (senere erstattet med videokassetter) der alle de siste reklamefilmene og andre jobber de hadde skapt ble samlet for å vises fram til potensielle kunder.
I våre dager finner vi stort sett slikt på et nettsted som heter vimeo.com i tillegg til produksjonsselskapenes egne nettsider. Kreativ leder i Good Morning, Jørgen Winsnæs, forteller om sin siste apetittvekker.
– Show reelen består av en rekke av våre nyeste jobber, med en god blanding av web, mobil, film, 3D, motion og retusj. Vi har også med noen eldre jobber, da de fremdeles har god standard. Vi har lagt vekt på å vise bredden av tjenester med høy kvalitet, noe vi mener er en av våre styrker med kun 11 ansatte fordelt på tre adresser. Med denne showreelen er et av målene å ta steget ut av landet for å hente inn internasjonale jobber, forteller Winsnæs.