Gull i «Promo-EM» til  P3morgen

Tirsdag denne uken vant NRK gull for en kampanje for P3morgen og sølv for en promofilm for YR under prisutdelingen til European Brodcasting Union.

P3morgen
Screenshot fra P3morgen-kampanjen.
Leon og Henrikxx
Henrik Berg Slang og Laeon Mathisen.

I den årlige prisutdelingen i regi av European Brodcasting Union vant NRK gull i «Best overall campaign» for kampanjen «våkn opp med P3morgen» samt sølv «Best Brand promotion» for en promofilm for YR.no.

Bak begge jobbene står regissør Leon Mathisen og tekstforfatter Henrik Berg Slang.

– Klart det er stas å vinne både sølv og gull. Særlig i to så bra kategorier. Og særlig sammen med så flinke folk, både hos Gimpville, NRK og i redaksjonen til P3morgen, forteller teamet til kreativtforum.no.

P3sommermorgen
YR.no «20 grader»

På gulljobben fikk NRK i tillegg hjelp av animasjonsselskapet Gimpville, som bisto med visualisering i samarbeid med Pål Gustav Wideberg hos NRK. Kampanjen besto av tre filmer, redaksjonell temauke, DM og konkurranse i sosiale medier. Karoline Berg var prosjektleder hos NRK. Kampanjen besto av tre filmer, redaksjonell temauke, DM og konkurranse i sosiale medier.

240 arbeider fra 25 land var påmeldt i konkurransen. BBC ble den store vinneren med 3 gull og 2 sølv.