Gullfisken til Lotto og Otto

Norsk Tipping og POL gikk til topps i Gullfisken med den populære Lotto-kampanjen med hunden Otto i hovedrollen.

Lotto biff

Lørdag kveld ble den årlige «Gullfisken» sendt på TV 2, denne gangen temperert av pandemien slik at reklamebransjen og annonsører ikke kunne være til stede i salen. Blant de som konkurrerte var filmer for Kondomeriet, Posten, Finn.no og One Call, men til slutt var det altså POLs Lottokampanje som gikk til topps med hunden Otto på det svært velkjente konseptet «Lotto-millionærer er ikke som alle andre millionærer».

«Lotto har som vane å produsere engasjerende filmer på en lest som vi nordmenn har omfavnet i mange år. Nå er de tilbake. Ikke bare med Lotto, men også med Otto. En sjarmerende film med hunden Otto i hovedrollen. Et solid arbeid i et kjent univers, men med en ny vri», heter det i juryens begrunnelse.

Tove Kristin Liberg i Norsk Tipping kom var på skjermen og takket til alle som hadde stemt på kampanjen.

– Jeg har lyst til å takke samarbeidspartnerne våre, reklamebyrået POL som står bak ideen og produksjonsselskapet Tangrystan. Sammen har de laget en effektiv og godt likt reklamefilm. Det har rett og slett vært et drømmelag, sa Liberg.

Det er Janne Brenda Lysø og Christian Lauritzen som er det kreative teamet bak vinnerfilmen hos POL. Lars Kristian Flemmen regisserte filmen, som er produsert av Tangrystan.