Morgenstern vant Sølvmikken i juli med irriterende folk på FINN

Julis sølvmikkvinner ripper opp i alle de grufulle FINN-chattene juryen har pint seg gjennom i løpet av årene.

DSCF1197
Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø er det kreative teamet bak juli-Sølvmikken.

FINN og Morgenstern er aktuelle med ærlig reklame om hvor masete kjøp og salg kan være, og nå har radiodelen av kampanjen gått til topps i Sølvmikken for juli.

Juryens begrunnelse: «Folk er irriterende, ferdig snakka. Og skal man nå folk som føler seg ferdige med å snakke, hva er da bedre enn å vise hvor irriterende andre folk kan være? Julis sølvmikkvinner ripper opp i alle de grufulle FINN-chattene juryen har pint seg gjennom i løpet av årene. Det er gjenkjennbart, tullete og veldig morsomt. De irriterer – vi gratulerer!»

Det er Sebastian Prestø og Anders Muurman Holm som er utgjør den kreative spydspissen i teamet som ellers består av konsulent Camilla Kim Kielland og prosjektleder Mona Larsen. Det er Sagveien Resort som har produsert.

– Som dere ser på bildet er vi veldig glade og takknemlige over å vinne vår første Sølvmikk siden november 2017. Er det fortsatt New York som gjelder? Står bare «tur med P4» på nettsiden?!

– Vi har lagt ned mange radiotimer siden 2017, og det arbeidet i kombinasjon med ukentlige workshops med Sagveien har endelig gitt resultater. Håper dette kan motivere andre som har vært «langt nede», sier Holm og Prestø i en kommentar.

«Jakke»

Jakke.mp3
Last ned

«Tennisracket»

Tenninsracket.mp3
Last ned

«Bordlampe»

Bordlampe.mp3
Last ned

«Lommelykt»

Lommelykt.mp3
Last ned

Trolig Norges dyreste avis – å ikke abonnere på

Av andreplassen i juli lærer vi at det er dyrt å skippe abonnement på Dagens Næringsliv. Det formidler nemlig sommerens kampanje signert Anorak, der de i radioversjonen leker med hvordan det er å være dårlig opplest på det som teller.

Juryen følte seg temmelig truffet: «Ai ai ai, her var vi flere i juryen som måtte google EBITDA. Og da er det kanskje på tide å si opp det navlebeskuende Kampanje Premium-abonnementet (Morgenbladet også, da vi bare leser Estetikeren-spalten) og begynne å lære litt om hvordan verden faktisk henger sammen. Kudos for konsise og velproduserte spotter!»

Det er Anna Berg Gjendem og Stein Simonsen som er kreativt team på jobben, der også konsulent Rune Roalsvig og prosjektleder Tuva Dyrnes var med. Sagveien Resort har produsert spottene.

«EBITDA»

Dn3_ebitda_dnrebt1701r2.mp3
Last ned

«Etherum»

Dn1_etherum_dnreth1701r2.mp3
Last ned

«Gråmarkedet»

Dn2_graamarkedet_dnrgrm1701r2.mp3
Last ned

«Spotmarkedet»

Dn4_spotmarkedet_dnrspm2001r2.mp3
Last ned

– Bra tempo og lattervekkende desperasjon

Tredjeplassen i juli går til strømmetjenesten Strim, som samler alt innhold på ett sted. Det gjør ikke bare valget mellom hva man skal se lettere, men er også hendig i akuttsituasjoner når du ikke finner frem til den viktige fotballkampen.

Juryens begrunnelse: «Det begynner å bli en stund siden starten på en TV-serie føltes akutt. Et avspark, derimot, er det fortsatt. I denne relevante, lille redningsaksjonen forstår vi at jungelen av ulike grensesnitt og overveldende utvalg kan få noen hver til å gå seg vill. Månedens tredjeplass har bra tempo og lattervekkende desperasjon.»

Det er Los & Co som står bak, med kreativt team Maria Maaneskiold og Vincent André Placht. Ellen M. Fougner har vært konsulent, mens prosjektlederen var Anniken Gauslaa. Verdens Sterkeste Mann sto bak produksjonen.

«Akutt Liverpool»

Akutt-liverpool.wav
Last ned
Sølvmikker

Om Sølvmikken

Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.