Nedtelling til Gullblyanten med Peter og Lars

Anorak-teamet Lars Holthe og Peter Power skiller mellom skitt og kanel.

Kake
Mmm … Mille-feuille på Halvorsens Conditori for Peter Power og Lars Holthe.

Lars Holthe og Peter Power jobber i det norske reklamebyrået Anorak i Oslo. Der har de jobbet sammen i over syv år.

– Etter et litt seigt år for alle som jobber med det vi jobber med, er det fint å se at det likevel dukker opp mange fine jobber fra mange forskjellige steder. Her er tre jobber som ikke har blitt nevnt før, men som vi synes fortjener litt oppmerksomhet.

«En skole som funker for alle» av ANTI for FFO

– «Jente med dysmeli får volleyball i fjeset» er en setning vi verken har sett eller hørt før. Og sånn er det egentlig med hele denne jobben. Den føles frisk og annerledes på en bra måte. Kanskje en liten outsider i Veldedig.

«Ekstraordinært ildforbud» for Burger King av Publicis Kitchen

A1 06260 Editx

– I den litt belastede sjangeren «gjett om vi som merkevare er på ballen» synes vi denne jobben fra Thomas og Hans Martin sitter rimelig bra. Hvis det var én merkevare som skulle kommentere ekstraordinært ildforbud i Oslo, så var det Burger King. Flame-grilled er jo tross alt deres «point of differentiation». Et lodd i Utendørs & Omgivelser, synes vi.

«Jobben 7 av 10 ikke vil ha» av Nord DDB for McDonald's

1 Adshel
2 OOH Print
3 Brett
1 Katrinex
2 Sondre
3 Hallgeir

– McDonald's / Burger King-konflikten er en vanskelig og betent konflikt. For å ikke ta side tar vi også med en jobb for McDonald's. Vi tipper at målet med kampanjen var å skape debatt, men når debatten dro i gang synes vi McDonald's tok den på alvor. Når politikere og næringslivsledere fremsnakker og forteller personlige historier om hva de lærte da de jobbet på McDonald's, har du gjort du noe riktig. En god kandidat i PR.

Gullblyant

Gullblyanten 2023

Gullblyanten 2023 arrangeres på Oslo Konserthus 8. mars 2024. Billetter og mer informasjon får du her.