Priser til Reklamekollektivet, OlssønBarbieri, Bold Scandinavia og Heydays i ADC 101st Annual Awards

Fire norske byråer vinner til sammen seks priser i en av verdens mest prestisjetunge design- og reklamekonkurranser.

02 Slider
Château Picoron Olssøn Barbieri
Purdue hard
Carrot2
Tv 2 case billboard 05

Tidligere denne måneden ble det kjent at norske byråer hadde 25 shortlistplasser fordelt på 18 arbeider i ADC 101st Annual Awards.

I dag kom nyheten om at fire norske byråer får priser i konkurransen. Reklamekollektivet i Bergen vinner to priser for sitt arbeid med den visuelle identiteten og logoen for Kulturhuset i Bergen. OlssønBarbieri vinner to priser for sitt pakningsdesign for Pursue Hard Seltzer og Château Picoron. Bold Scandinavia Oslo vinner en pris for sine vignetter for TV 2, mens Heydays og søsterbyrået Goods vinner pris for sitt arbeid for softwareselskapet Carrot.

Valørene på prisene byråene vinner blir ikke kjent før 18. mai, under prisutdelingen som skjer i løpet av Creative Week i New York. Jobbene vinner enten gull, sølv, bronse eller Merit.

På den tidligere nevnte shortlisten fant vi også de norske byråene Bleed, Knowit Experience, Tank Design Oslo, Tank Design Trondheim, Try Design og Kristina Jandova (Bielke&Yang).

I årets jury har det vært to norske fagfolk, Svein Haakon Lia i Bleed har deltatt i Brand / Communications Design-juryen, mens fotograf Lasse Fløde har deltatt i i Foto-kategorien.