Rimi Pluss vant sølv i LIA

Rimi Pluss var den eneste norske jobben nominert i London International Awards 2012.

13198 12eac original

Som eneste norske byrå havnet McCann på shortlist i London International Awards (LIA) i høst. Rimi Pluss ble nominert i to digitale kategorier: Mobile Apps og Home Furnishing/Appliances, og vant sølv i førstnevnte.

Jobben vant I konkurranse med over 15.000 bidrag fra hele 76 land. Samme jobb vant gull i kategorien Mobile Innovation i den europeiske digitalkonkurransen Lovie Awards, har fått tildelt Norsk designråds Merket for god design i kategorien Tjenestedesign, og stakk under Retailprisen av med gull i kategoriene Årets kampanje og Årets lansering.

– Rimi Pluss er et synlig bevis på vår dedikasjon til rask og rimelig hverdagshandel. Vårt samarbeid med McCann og Mediafront har både vært lærerikt og lønnsomt, og det er veldig morsomt at hardt arbeid og innovasjon får anerkjennelse, sier Henning Eriksen, markedssjef i Rimi.

Appen gir brukerne daglige middagstips som de kan legge rett i handlelister og dele med andre, hvor varene blir sortert i samme rekkefølge som i butikken.

Det største vekstområdet.
Paal Tarjei Aasheim er Chief Growth Officer i McCann Worldgroup og ansvarlig rådgiver for Rimi. Han synes det er inspirerende å hevde seg blant de beste i verden med lanseringen av en ny og innovativ tjeneste.

– Tjenestedesign er det største vekstområdet for McCann Worldgroup, rett og slett fordi stadig flere annonsører innser at det ikke lenger holder å mase på kundene sine. Man må gjøre noe positivt for dem, sier Aasheim. Som legger til at Rimi nå får godt betalt for sin dristige beslutning.

Rimi Pluss er utviklet av McCann i samarbeid med Mediafront og Laboremus. Tjenesten er i dag tilgjengelig på web og mobilweb, i tillegg til egne apper for iOS, Android og Windows.