Ring 2 vant Sølvmikken i juni med et språk som myggen forstår
Kampanjen for myggjageren Thermacell var best på radioreklame i juni.
Førsteplassen i Sølvmikken for juni gikk til Ring 2 og kunden Noragent, som er aktuelle med en kampanje for myggjageren Thermacell. Der skildres Myggens plagsomme tilstedeværelse først og fremst som et kommunikasjonsproblem mellom mygg og mennesker.
Vi lar Sølvmikk-juryen utbrodere: «Ubudne gjester er noe dritt. Særlig når det blir en del av dem – og de blir litt vel nærgående. Dette er inngangen til disse fantastiske radioreklamene for produktet Thermacell. Thermacell jager bort mygg. Og mygg er sjelden velkomne, noe sted. Snurrig og artig produksjon som sitter som en kule. Er jo bare å blåse ut mygglyset og kaste euraxen. Dette er gull.»
Kreativt team hos Ring 2 var hele byrået: Alexander Gjersøe, Hans Magne Ekre, Ina C. Egelandsdal og Per Kristian Voss Halvorsen. Radiokampanjen er produsert av Både Og med Eskil Paus som regissør og Magnus Andersen bak spakene.
– Rett og slett utrolig moro! Byråets første reklamepris på vår aller første radiokampanje, er intet mindre enn kjempestas!, sier gjengen i Ring 2.
– Vi må også takke kunden vår, Noragent, som ønsket å snakke et språk som myggen, målgruppa og juryen forstår, og ikke minst gjengen i Både Og som har vært med på å løfte ideene, sier teamet.
«Terrassen»
«Venners venner»
– Akkurat passe er helt topp
Nord DDB og Storytel vinner andreplassen i juni med en laidback radiospot som synes finjustert for sommerlig avspenning.
Jyryens begrunnelse: «Hør her! Dette er et veldig godt radiokonsept. Hør her, altså. For nå er det jo nesten ubegrenset med steder man kan slappe av med en god bok i øra. Fin og minimalistisk produksjon, som rolig formidler fordelen av å kunne bli lest for når du er ulike steder. Juryen blir akkurat passe gira på å teste produktet. Akkurat passe er helt topp.»
Kreativt team i Nord DDB var Torny Hesle og Ingrid Lea, mens Thomas Olsson var konsulent og Maja Anna Bardychowska var prosjektleder. Produksjonen er gjort av Både Og.
«Hør her»
Gøyalt tullball med jingler og lydlogoer
Han er ikke så glad i musikalsk reklamemas, fortellerstemmen i Trippel Trumf Torsdag som kjemper en evig krig med Trumfs egne jingler. Slikt blir det moro radioreklame av, og ikke minst tredjeplassen i Sølvmikken for juni.
Juryens begrunnelse: «Er det lov å tulle litt med egne jingler, lydlogoer og andre pling plong-lyder da? Ja, det må da være lov. Og disse Trumf-spotten er artige. Festlige radioreklamer som er joviale og akkurat passe lite selvhøytidelige. For alle vet jo at det trippel trumf på torsdag og da er bare å trøkke til. Johhooo!»
Byrået bak er Anorak, der det kreative teamet var Øistein Markus Holm og Eirik Johansen. Kine Werenskiold var konsulent på jobben, mens Hege Iren Dyrseth var prosjektleder.
«Kan vi ikke bare si det sånn her?»
«Du trenger ikke å skrike det»
«Ikke en hvilken som helst torsdag»
Om Sølvmikken
Om Sølvmikken
Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Du finner alle Sølvmikken-vinnerne på gullmikken.no.