Sølv til POL og Anti i New York Festivals

Etter hele 21 nominasjoner til norske byråer, endte det med to norske sølv i årets New York Festivals: «Don’t Hate. Imitate» av POL for Audi og «Ventizolve Nasal Spray» for Ventizolve av Anti.

Image001

Onsdag ble vinnerne i prestisjetunge New York Festivals offentliggjort, og det endte med sølv til «Don’t hate. Imitate – The Super Bowl Clapback», kampanjen der Audi Norge og Kristoffer Hivju svarte lynraskt på Super Bowl-reklamen til General Motors med Will Ferrell. Og det var nettopp i Super Bowl-kategorien POL og Audi Norge hanket inn edelt metall. «Don’t hate. Imitate» fortsetter å slå godt fra seg internasjonalt: kampanjen var en av bare to norske jobber som vant løve i Cannes i år, og har ellers høstet heder og ære i Webby Awards og One Show.

Ventizolve Nasal Spray av Anti var nominert i to kategorier i konkurransen, og endte opp med et sølv i kategorien Devices & Diagnostics. Anti sto bak produktdesign, emballasje- og kommunikasjonsdesign for produktet, som er en lavkost medisin som reverserer effekten av overdose på opioider.

Finalistbevis i konkurransen ble delt ut til «Det koster mye å ha lite» av Anorak for Kirkens Bymisjon, «Level Up Your Brain» for Norsk Forskningsråd av Anti, «Might Be Coming Soon» av Sollin Sæle for lokale butikker i Thorvald Meyers gate, «Fast Ship. Slow Kiss» for Fjord Line og «The Angry Santa» for Posten, begge av POL.

Det ble også delt ut fire finalistbevis til team fra Westerdals i studentkategorien: «Safespace» for Whatsapp og «Tindolingo» for Duolingo, begge av David Leithe og Sondre Gogstad, «The Beer Harmony» for Budweiser av Trym Aasheim og Jakob August Andresen, samt «Might Be Coming Soon» til Sollin Sæle for lokale butikker i Thorvald Meyers gate.