Sølv til Solo, bronse til VW

Cannes Lions: Try/Apt vant sølv i PR Lions for sitt amerikanske Solo-eventyr. Reklamebyrået vant også bronse for Volkswagens Bluemotion Roulette-kampanje i Promo & Activation-kategorien.

12658 ea240 original
12659 f0122 original

Søndagens ni nominasjoner resulterte i to medaljer mandag kveld: «Solo, Soon to be famous», en jobb gjort i samarbeid med Magnum PR AS/Niche AS, vant altså sølv i PR Lions, mens kampanjen «Bluemotion Roulette» for Volkswagen vant bronse i Promo & Activation.

Solo-jobben vant for øvrig Grand Prix i Medie-kategorien i Eurobest i Lisboa i 2011, mens Volkswagen-kampanjen har vunnet priser i både London International Awards, Clio og Sølvtaggen.

På forhånd var sju jobber fra norskt reklamehold nominert i Promo & Activation: «Sølvguttene synger julelønnen inn» for DNB (Try/Apt) «The Worlds Longest Phone Call», laget av SMFB for Tele2, Franks «The Walking Dead Tear Off Poster» for Fox Crime Norway, SMFBs «The Home ShowRoom» for IKEA og «Change Flight and Airline» for Widerøe av McCann Norway.

Try/Apt hadde ytterligere en nominasjon i PR Lions med «Good Teachers Explain, Great Teachers Inspire» for Kunnskapsdepartementet.

«Bluemotion Roulette» er også nominert i Media Lions, som avgjøres tirsdag. Det er også IKEA-jobben til SMFB og for Widerøe-kampanjen til McCann.