Sølvtaggen til «Norsk Møteservice»

McCann Oslo kapret månedens Sølvtagg med «Norsk Møteservice» for Widerøe.

75190 1a939 original
«Norsk Møteservice» for Widerøe vant Sølvtaggen for mai.

– Noe av det rareste vi har sett på Internett på lenge, forteller juryen.

Da McCann skulle hjelpe Widerøe med å nå forretningsreisende valgte de å starte opp et nytt selskap ved navn Norsk Møteservice. Gjennom filmer i sosiale medier og en bookingnettside for møteagenter formidlet Norsk Møteservice sine tjenester til folket, med Widerøe som en naturlig reisepartner.

– Dette er lett delbart innhold, gode filmer og perfekt SoMe-godis, forteller juryen.

– Det er kanskje litt internt og rart, men innmari gøyalt og sprekt. Dette har de klart å brette ut på mange flater, og det er skapt virkelig mye godt innhold her, forteller juryen.

Andreplass til Anorak

Øyafestivalen hadde behov for å formidle store mengder informasjon, ettersom festivalen har vokst veldig de siste årene. Anorak bisto dem i arbeidet med et nokså alternativt formspråk til bruk på festivalens Instagramkonto. Juryen berømmer annerledesheten, og måten kanalen brukes på. Les mer om kampanjen her.

Det ble også delt ut poeng til SMFB for «Kvikk Lunch Wildlife Watching».

«Norsk Møteservice» vant bronse i Online film i Gullblyanten tidligere i år.