Sterk start på Cannes-uka for TRY og IKEA

TRY og IKEA er allerede ti ganger på Cannes-shortlist med «The Trash Collection 2021». POL og NORD DDB har en shortlist hver med henholdsvis «When Harry Met Santa» for Posten og «Take Away your Take Away» for McDonald’s.

00 Forsidebilde

På Cannes Lions’ første dag er allerede 12 shortlister offentliggjort, og det er klart at IKEA-kampanjen «The Trash Collection 2021» ligger svært godt an i medaljejakten med ti shortlist-plasseringer foreløpig. Best ligger kampanjen an i utendørskategorien, der fire av de individuelle annonsene ble shortlistet i Consumer Goods-kategorien, mens hele kampanjen ble shortlistet tre ganger til i kategoriene Cultural Insight, Corporate Purpose & Social Responsibility og Market Disruption.

I tillegg ble kampanjen nominert tre ganger i Print & Publishing, i tre av de samme underkategoriene: Cultural Insight, Corporate Purpose & Social Responsibility og Market Disruption.

NORD DDB og McDonald’s fikk også en nominasjon i utendørskategorien med «Take Away Your Take Away» i kategorien Standard Sites.

I tillegg har POL og B-Reel i dag fått en nominasjon i Film Craft-kategorien for Posten-filmen «When Harry Met Santa» i kategorien Direction (regi: Sacarias Kiusalaas).

Vinnerne i Print & Publishing og Outdoor blir annonsert prisutedlingen i festivalpalasset allerede i kveld, mens vinnerne i Film Craft blir klare i morgen, tirsdag.

Shortlistene som har blitt offentliggjort til nå er: Health & Wellness, Outdoor, Pharma, Print & Publishing, Radio, Design, Digital Craft, Entertainment Lions for Music, Entertainment Lions for Sport, Entertainment, Film Craft og Industry Craft.