Bleed styrker satsingen i Europa

Bleed øker fokuset på det europeiske markedet. Ansetter kundedirektør fra McCann Wien.

Astrid Feldner Emil Höher
Astrid Feldner og Emil Höher i Bleeds Wien-avdeling.

Bleeds studio i Wien opplever økt pågang av kunder og prosjekter. Arbeider de siste par årene inkluderer redesign av den østerrikske statskanalen (ORF1), digital kunstsamling for Wien Museum samt visuelle identiteter for både den østerrikske paviljongen på Verdensutstillingen og CERNs kommende partikkelakselerator (FCC).

Nå rigger byrået seg for videre europeisk vekst og ansetter Emil Höher som Client Director. Han kommer fra samme rolle i reklamebyrået McCann.

– Bleed klarer å fange essensen i sine kunders budskap for så å videreformidle den gjennom design. Håndverket deres er på et eget nivå og min opplevelse er at Bleeds tilnærming til design drives av innovasjon og klarhet. Jeg er stolt over å få bidra med min erfaring til byråets videre utvikling, sier Emil.

Gradvis vekst i Wien

33-åringen har byråerfaring fra McCann og Young & Rubicam. Han har i tillegg bred erfaring fra organisasjonsarbeid innenfor litteratur og film. Emil er utdannet innen kunst- og medievitenskap og bor i Wien.

– Vi har bygget studioet i Wien gradvis og er veldig fornøyde med den positive utviklingen. Folkene våre leverer arbeider av høy kvalitet og kundelisten er både variert og spennende. Med Emil på laget er vi klare for å ta neste skritt, sier kreativ leder i Bleed Wien, Astrid Feldner.

Bleed teller i dag 20 ansatte, hvorav 15 i Oslo og fem i Wien. Byrået har fokus på å dyrke et internasjonalt, mangfoldig miljø og har i dag ansatte fra Slovakia, Østerrike, Frankrike, Kina, USA, Portugal og Norge.

– Wien-studioet er en heleid avdeling i Bleed og vi samarbeider på tvers på de fleste større prosjekter. Vi ser at balansen mellom det nordiske og det sentraleuropeiske resonnerer godt i markedet og har stor tro på veien videre, sier partner og daglig leder, Christoffer Nøkleby.