Sommerstengt med Torbjørn Kvien Madsen

Vi bruker denne litt spesielle sommeren til å høre med markedssjefer om hvordan krisen har påvirket den faglige tilnærmingen, hva som gir dem vann på den kreative mølla og hvordan de planlegger tiden fremover.

Torbjørn

• Torbjørn Kvien Madsen


• Markedsansvarlig i Inatur.no og Ravnø AS

«– Vi jobber som om dette er en vanlig høstsesong og satser på at befolkningen følger smittevernsregler og at vi ikke får en stor ny oppblomstring av viruset.»

Heisann Torbjørn!

Hvordan har den siste tids hendelser påvirket hvordan du tenker på markedsføring

og reklame?

– Det har styrket min tro på markedsføring og historiefortelling. Vi har benyttet Korona-tiden til å tenke enda mer offensivt og har kjøpt oss markedsandeler i vår bransje, til gode priser.

Hvor viktig har det vært for dere å møte krisen med kreativitet?

– Når det oppstår en ny situasjon, blir man selvfølgelig tvunget til å tenke nytt. Revurdere planer som er lagt og forsøke å være så smart man kan, selv om omstendighetene ikke er optimale. For oss som blant annet jobber med reiseliv og leier ut hytter på inatur.no, var det ikke akkurat optimalt med et hytteforbud. Vi valgte allikevel å tråkke på gassen, ikke på bremsen. Og i det øyeblikk reiserestriksjonene lettet og alle bestemte seg for at i år blir det Norgesferie – da fikk vi full uttelling og salget har vært fantastisk så langt i vår og sommer.

Hvordan planlegger dere å gripe an høstsesongen når sommeren er forbi?

– Vi jobber som om dette er en vanlig høstsesong og satser på at befolkningen følger smittevernsregler og at vi ikke får en stor ny oppblomstring av viruset. Høsten er høysesong for jegere og slik det ser ut nå, får vi en normalt god sesong.

I år blir kanskje sommerferien annerledes?

– For meg som alltid har likt å ta sommerferien i Norge, blir det nok ikke store forskjellene fra tidligere. Det blir tur langs Vestlandskysten, kanotur gjennom Sølendalen og fjellturer i Jotunheimen. God sommer!


Annonse: